BasBQ
Beef en Steak

Spiffs Burgers!

 
 
 

NasQ

Gemarineerd
Berichten
1.205
Vandaag lekker spiffs burgers gemaakt op de smokey Joe! Ik heb zelf een mini starter gefabriceerd, dus die wilde ik even testen.

Ik heb wel moeite om de smokey Joe goed te laten branden. Waar kan ik het beste de kolen neerleggen, pal voor een opening of de zijkanten waar geen opening zit?
En moeten beide opening open staan?

Hier de foto's!

a5e6yqab.jpg


7yqusubu.jpg

yhademy7.jpg

dy2agy5y.jpg

meda8y8e.jpg

upu4a5ag.jpg

3yra4edu.jpg


En deze ook maar vast klaar gemaakt voor zondag :)
sa9y9u7e.jpg
 
Waarom heb je bij grillen een bakje op je rooster staan? Gewoon laagje kolen op het rooster en schuifjes open. Hoe meer lucht hoe heter ze branden.
 
Ik had dat bakje neergezet om het druipen op te vangen als ik ze niet boven de briketten had liggen.

Wellicht dus niet nodig. Zal volgende keer die eruit halen en kolen in het midden leggen op de SJ.

 
Ziet er goed uit. Maar wat wordt het zondag?
 
Hoe lang is de planning?
 
Inpakken kan als je de zone bereikt en je vind dat je bark een mooie kleur heeft, gewoon in de folie wikkelen, niets erbij. En als je stevige bark wil dan kun je als je 88?C bereikt hem uit de folie halen en een uurtje terugleggen op de BBQ. De temperatuur zal instorten maar je bent al bij de 88?C geweest dus dat is geen probleem. Als je zachte bark wilt kun je hem gewoon overpakken in verse folie en laten rusten.
Sap uit de folie kun je bewaren om door de PP te mengen.
 
dat zijn heerlijke burgers. Die zullen goed gesmaakt hebben zo

succes morgen met je pp
 
prima burgertjes!
 
noskos zei:
Inpakken kan als je de zone bereikt en je vind dat je bark een mooie kleur heeft, gewoon in de folie wikkelen, niets erbij. En als je stevige bark wil dan kun je als je 88?C bereikt hem uit de folie halen en een uurtje terugleggen op de BBQ. De temperatuur zal instorten maar je bent al bij de 88?C geweest dus dat is geen probleem. Als je zachte bark wilt kun je hem gewoon overpakken in verse folie en laten rusten.
Sap uit de folie kun je bewaren om door de PP te mengen.

Hoe lang zal ik er ongeveer over doen?
Stuk is +/- 2 kilo. Met inpakken?
 
"old school" schat ik een uurtje of 10-12 (dit verschilt nogal is mijn ervaring) Ingepakt haal je er wel een paar uur vanaf. Qua smaak schijn je niet verschil te merken. Ik pas nog steeds de old school methode toe. PP is wel een openbaring de eerste keer  ;D
 
Ligt ook een beetje aan de temperatuur, ik doe ze tegenwoordig op 250?F en dan doe ik er 7 a 8 uur over.
 
Veel succes !
 
Succes, en ik zou hem na 5 uur, als de bark goed is, lekker strak inpakken in 2 lagen alluminiumfolie. Dat geeft een veel beter resultaat!
 
En voor je PP mag je gewoon een heel vers draadje openen hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan