BasBQ
Beef en Steak

Spareribs Glutenvrij en dan met name de saus

Ric

Kooltjesharker
Berichten
206
Nu wil ik graag spareribs met Noskos kruiden gaan proberen te maken maar ik heb een hele goede vriend die allergisch is voor gluten dus daar zal ik rekening mee moeten houden.
De kruiden zijn Glutenvrij zag ik al maar de Noskos saus niet…
Heeft iemand een goede Glutenvrij vervanger voor die saus?
Of een idee hoe ik zelf bv iets kan maken?
vast bedankt voor het meedenken.
 
Ik kan je in deze niet helpen. Heb er geen ervaring mee.

Wellicht kan je Dennis (Noskos) in een "prive" berichtje benaderen om zijn kennis in deze te delen.
 
Dat is altijd vervelend. Het is de mout azijn die nog sporen van gluten kan bevatten. Dat kom ik in meer barbecue sauzen tegen. Misschien is zelf maken een optie?


Wel de Worcestershire saus eruit laten 😉
 
De moutazijn zit erin omdat er worchester in zit. Het zijn echt minimale hoeveelheden maar het moet op de verpakking staan. Frits’ broer die ook gluten intolerantie heeft, heeft geen last van mijn saus. Maar er zijn natuurlijk vele gradaties.
Zoals Frits ook al aangaf staat er het eea aan sauzen op mijn blog. Maar hou als je die maakt rekening met de worchester 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Er zijn legio glutenvrije BBQ sauzen te vinden als je ernaar zoekt via google.
Zelf gebruik ik maar heel weinig BBQ sauzen de enige die ik nu in de koelkast heb staan is Blues Hog, en daar staat het met grote letters op: Gluten free
Ook zijn er glutenvrije worcestershire sauzen te koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Sweet baby ray is ook glutenvrij, weet het uit ervaring (mijn vrouw heeft er ook last van.....)
Screenshot_2022-05-02-12-49-56-914_org.mozilla.firefox_beta.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Terug
Bovenaan Onderaan