Enkele vrienden uitgenodigd voor de finale van de champions league.
Hierbij had ik het idee om 4 spareribs te bereiden; allen vanuit een ander gedeelte in de wereld.
Zo 'gingen we' vanuit Jamaica naar USA, naar Azië (?) en eindigen in Korea.
Het leuke van deze bereiding was; iedere sparerib had exact dezelfde bereiding.
We merkte toch verschillen in het resultaat (los van de smaak).
De Jamaicaanse waren wat droger en de Aziatische waren malser --> het effect van de rubs was duidelijk zichtbaar
Als side een gepofte aardappel gemaakt, een lekker recept!
Omdat de bbq toch aan stond; op het einde wat gerookte noten gemaakt (super eenvoudig, erg lekker!)
USA Spareribs volgens Black Smoke (met Black Smoke BBQ saus!)
www.nasqbbq.nl
www.nasqbbq.nl
www.nasqbbq.nl
www.nasqbbq.nl
Hierbij had ik het idee om 4 spareribs te bereiden; allen vanuit een ander gedeelte in de wereld.
Zo 'gingen we' vanuit Jamaica naar USA, naar Azië (?) en eindigen in Korea.
Het leuke van deze bereiding was; iedere sparerib had exact dezelfde bereiding.
We merkte toch verschillen in het resultaat (los van de smaak).
De Jamaicaanse waren wat droger en de Aziatische waren malser --> het effect van de rubs was duidelijk zichtbaar

Als side een gepofte aardappel gemaakt, een lekker recept!
Omdat de bbq toch aan stond; op het einde wat gerookte noten gemaakt (super eenvoudig, erg lekker!)

Jerk spareribs met rumsaus, heerlijk tropisch!
Waan je even in het Caraïbisch gebied met deze jerk spareribs met rumsaus. Pittige ribs met een fruitige barbecuesaus met rum. Als dat geen feestje is!
www.bbq-nl.com

Aziatische Spareribs
Aziatische Spareribs! Een stukje vlees waar je maar geen genoeg van kan krijgen en vooral niet met deze zoet / pikant combinatie. NASQBBQ.nl

Koreaanse Spareribs; St. Louis style ribs met een Koreaanse BBQ twist!
Koreaanse Spareribs gemaakt met Gochujang stonden al heel lang op mijn verlanglijstje om te maken. Ik kan je zeggen, dat pakte goed uit!

Gepofte aardappel met bieslook-roomkaas - Een heerlijk bijgerecht voor de BBQ!
De combinatie van de zachte gepofte aardappel, romige roomkaasvulling en zoete maple glaze zorgt voor een smaakexplosie op je bord.

Gerookte Noten
Wie wil mijn gerookte noten proeven, vroeg ik op Instagram en Facebook. De reacties waren enorm en soms een beetje met een knipoog.