Beef en Steak

Spareribs 1e keer

Ries25

Sprokkelaar
Na wat low en slow sessies met een Tomahawk mezelf ook maar eens uitgedaagd en een 4 stuks mooie spareribs gehaald.

Mezelf goed voorbereid, een mooie rub en saus gehaald bij de plaatselijke BBQ winkel. Ook daar wat kersen rookhout meegepakt. Ook hier mezelf goed ingelezen om te leren.
Gistermorgen begonnen met het ontvliezen van de ribs, en het stelletje voorzien van een mooie rub. Ik zag wel wat op tegen het vlies verwijderen maar dat viel nog best mee.
Daarna de Bastard mooi op temp van 110 graden en het rookhout erin. Rribs geplaatst op het rekje in de heerlijke rook.
rib1.jpg

Na 2,5 uur ( het waren geen heel erg dik bevleesde ribben ) de ribs ingepakt met folie en ingesmeerd met bbq saus, wat roomboter en cola. Die nog 2 uur erop en toen begon het aflakken met de bbq saus. en dat zag er zo uit;

rib2.jpg

Voor de 1e keer vond ik ze super goed gelukt, de botjes kwamen schoon los en alles was heerlijk gaar en op smaak. Dit gaan we zeker nog eens vaker doen!!

Het water loopt me in de mond. Mooie ribben hoor.

Ziet er lekker uit. Geslaagde sessie dus.

Dank, ja dit wordt zeker nog vaker gemaakt, de rest van het gezin was er ook over zeer te spreken, er bleef ook niets over ( behalve kale botjes ;) )

Ik had een rub van; Southern Dutch BBQ A Pinch Of Heat BBQ Rub en de saus was van; Heath Riles BBQ Sweet BBQ Sauce, met als resultaat dat de ribs een beetje zoet / pittig waren...

Dat zijn heerlijke ribbels geworden 😋
Tijd dat ik ze zelf maar weer eens ga maken want dat is al weer veel te lang geleden.

Mooi werk. Vanaf nu zijn spareribs in een restaurant een no go.

Mooi gedaan, ziet er heerlijk uit!

Dank, bij ons in het dorp zit een restaurant die bekend staat om zijn heerlijke spareribs....ik vond deze zeker niet slechter...
Het kost wat tijd maar voortaan maak ik ze zelf ;) en financieel is zelf maken ook een stuk aantrekkelijker

"maak je ribbels, heb je vrienden"!
Ziet er erg lekker uit.
Eer van je werk

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

Mooi kleurtje, dat zal gesmaakt hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan