BasBQ
Beef en Steak

Soefkippie

 
 
 

Mevr. Nosmo

Pitmaster
Berichten
661
Mijn eerste keer barbeknoeien. Het recept voor souvlaki en tzatziki van Dominique gehad, dus uitproberen.
Heb de souvlaki gemaakt van een stukje fricandeau. Eerst netjes de marinade gemaakt, vlees in blokken en samenvoegen die hap.
Paar uurtjes in de koelkast laten staan, je kent het wel.
Daarna de tzatziki gemaakt.

Souvlaki1.jpg

De voorbereide souvlaki.

Souvlaki2.jpg

Op de bb-knoei.

Souvlaki3.jpg

Vandaar de naam soefkippie :D Die heb ik er voor Quinn bijgedaan, anders eet hij helemaal niks.

Souvlaki4.jpg

En het eindresultaat.

Vond het niet slecht gegaan voor een eerste keer.
Al was zoontje Quinn het daar uiteraard niet mee eens.
Die vond weer eens dat hij vergiftigd werd, en weigerde te proeven van de souvlaki.
Maar van hem zijn we niet anders gewent.
 
Mooi gelukt hoor! En mooie foto's ook!
 
Die heb ik niet zelf gemaakt hoor. Kan niet overweg met die grote camera van Piet. En de accu van mijn camera is leeg.
;D
 
Dat ziet er heel erg lekker uit Mevr Nosmo.
Erg mooie foto's van Piet ook.

Ik ga mijn scherm maar ff afdoen met een doekje (behoeft verder geen uitleg  :D )

Mac
 
Mevr. Nosmo zei:
Die heb ik niet zelf gemaakt hoor. Kan niet overweg met die grote camera van Piet. En de accu van mijn camera is leeg.
;D

Was wel handig zo, ik hoefde me alleen maar met de foto's bezig te houden! ;D Moeten we maar vaker doen zo. ;)
 
En hoe vond je de smaak, nu je het zelf gemaakt hebt?
 
Weet je wel zeker dat het je eerste keer was. Aan het resultaat is dat absoluut niet te zien.
 
Ja, ben opgegroeid met het feit dat de bbq van de heren was en dat de dames er met de vingers vanaf moesten blijven.
 
Mevr. Nosmo zei:
Vond het nog steeds lekker, aar volgende keer maak ik hem wel iets pittiger.
Heb je het nu over de tzaziki? Ik doe daar meestal ook wat meer knoflook in dan recept zegt hoor.
 
Dominique zei:
Mevr. Nosmo zei:
Vond het nog steeds lekker, aar volgende keer maak ik hem wel iets pittiger.
Heb je het nu over de tzaziki? Ik doe daar meestal ook wat meer knoflook in dan recept zegt hoor.

Nee, ik bedoel de souvlaki. Volgende keer wat meer knoflook. Denk dat jouw tenen groter zijn dan de mijne  :p
 
dat heb je heerlijk gemaakt Sandra, petje af
 
Mevr. Nosmo zei:
Dominique zei:
Mevr. Nosmo zei:
Vond het nog steeds lekker, aar volgende keer maak ik hem wel iets pittiger.
Heb je het nu over de tzaziki? Ik doe daar meestal ook wat meer knoflook in dan recept zegt hoor.

Nee, ik bedoel de souvlaki. Volgende keer wat meer knoflook. Denk dat jouw tenen groter zijn dan de mijne  :p
Ik heb hele grote tenen..... ;)
 
Dominique zei:
Mevr. Nosmo zei:
Dominique zei:
Mevr. Nosmo zei:
Vond het nog steeds lekker, aar volgende keer maak ik hem wel iets pittiger.
Heb je het nu over de tzaziki? Ik doe daar meestal ook wat meer knoflook in dan recept zegt hoor.

Nee, ik bedoel de souvlaki. Volgende keer wat meer knoflook. Denk dat jouw tenen groter zijn dan de mijne  :p
Ik heb hele grote tenen..... ;)

hahaha, dat bedoel ik dus. De mijne zijn niet zo groot, dus een extra teentje er maar bij.
 
Leuk he.. barbeknoeien!
Ziet er prima uit hoor!
 
Abraham zei:
Leuk he.. barbeknoeien!
Ziet er prima uit hoor!

Ik vind het opeten nog steeds leuker dan het maken, maar wie weet verander ik nog. Denk alleen niet dan Piet daar blij mee zal zijn.
Die vind het zelf veel te leuk.
 
Heel mooi gemaakt, had het graag willen proeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan