Beef en Steak

Snelle ribbetjes

Ragnarok

Vuurmaker
Ik heb het een beetje gehad met die 3 2 1-mode en ben terug gegaan naar ´snelle´ ribbetjes.

Simpelweg gekruid met een licht pikante rub (binder worcestershiresaus) en dan tot 75 graden op de barbecue. Het was de eerste maal dat ik de boretti barillo gebruikte en die moet ik nog wat gewoon worden.

Uiteindelijk, na bijna 3u waren ze klaar. Goed doorbakken, sappig maar vooral heel lekker. Het laatste uur 2maal gelakt met honing, prachtige combinatie met de cayennepeper.

De sides zijn ook allen bereid op de q:
- knolselderfrietjes met za´atar
- aspergebrochettes
- gegrilde paprika in lookolie

Het enige minpuntje was dat de knolselderij iets te gaar was. Volgende keer kook ik ze een kwartiertje.
09e815d523b640e206e066ad8578a39a.jpg
09ea350d46c8db3217595df1612ec0f2.jpg
4856612e6a10b340e896560935c07f77.jpg
244fd3ceddbfdc67d8fe7afc093fd0fa.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk

Wat is je "probleem "met de 3-2-1 methode?
Bij welke temperatuur heb je ze nu gemaakt?

Wat is je "probleem "met de 3-2-1 methode?
Bij welke temperatuur heb je ze nu gemaakt?
Goh, probleem is het niet echt maar uiteraard is de tijd een nadeel, zeker met 2 kleine kinderen in huis. Het inpakken enzo is natuurlijk ook wat gepuzzel als ik een grote hoeveelheid maak. Maar vooral het feit dat de ribbetjes die ´bite´ missen is voor mij een gemis. Misschien liet ik ze er wel te lang op, maar die ´fall of the bone´ is niet echt mijn ding. Leuk om eens geprobeerd te hebben maar geef mij maar wat stevigheid. En uiteraard de bark niet vergeten (hoewel foil boats hierbij wel wat soelaas brachten)

Mooi gemaakt. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen voorkeur van bereiden. :D

Klinkt alsof de easterwood methode icm iberico ribben meer jou ding is.

Anderhalf uur op 160 graden.

Zoek maar eens op het forum hier, de bedenker hiervan zit ook wel eens op het forum. 😉

Klinkt alsof de easterwood methode icm iberico ribben meer jou ding is.

Anderhalf uur op 160 graden.

Zoek maar eens op het forum hier, de bedenker hiervan zit ook wel eens op het forum.
Ja klopt, ik had er laatst iets over gelezen en ik dacht ook dat het meer mijn ding zou zijn. Bedankt voor de tip

Ja Easterwood of fase 2 wat korter. Ik voel altijd of er nog een beetje stevigheid in zit.
Dampende spareribs op tafel die je moet inpakken i.c.m. kleine kinderen lijkt me iig ook een uitdaging!

Terug
Bovenaan Onderaan