BasBQ
Beef en Steak

Smokehouse BBQ Popup ~ Ter Aar (afgelopen 6 juli)

X

Xanx

Gast
Intro (van Noskos even gepakt, zie http://www.bbq-nl.com/2015/06/smoke-house-bar-b-que-pop-up-ter-aar.html):
Een paar keer per jaar speelt Harry Havinga restaurantje in zijn Smoke House Bar-B-Que Pop-Up in Ter Aar.
Barbecue in Ter Aar zul je je afvragen? Inderdaad niet de meest voor de hand liggende plek als je niet weet dat daar Beef & Steak gevestigd is, het oudste postorderbedrijf voor vlees, en Harry daar nog weleens een workshop geeft.

Dus...
Als beginnend bbq'er leek het mij een fantastische gelegenheid om te kijken en proeven hoe het echt moet, dus in een heartbeat had ik gereserveerd aangezien er *maar* 20 plaatsen waren.
Donderdag 6 juli, heerlijk zonnig dus de dag begon al goed, eenmaal aangekomen achter een boerderij vonden we een bij-gebouwtje (was vroeger de hooischuur vertelden ze me).
Het eerste wat me verbaasde was de hoeveelheid bbq's, van smokers tot green eggs... pff mooi :)

Maarja, we kwamen voor het eten!
We (vriendin & ik) waren hollands op tijd, precies om 18:00 dus, even een drankje gepakt en nog even met Harry & z'n vader gepraat, mensen begonnen binnen te druppelen en het werd langzaamaan steeds gezelliger (en wij meer hongeriger).
Harry's zoontje was de ober voor de avond, een taak die hij heel goed & met plezier deed :)

Uiteindelijk... het eten...


Ik begin maar met de spareribs, zo wat zat daar veel vlees aan joh... heel anders dan dat je elders ziet, lekker gerookt (hickory) met nog een bite & een zoetje wat menig mens niet kon plaatsen (is het nou honing? nee het is echt met bruine suiker)
De brisket, die stal de show, sappig.. heeel mals, vol met rooksmaak (hickory), onze favoriet van de avond :D nom!
Als extra kregen we een zelf gemaakt worstje (ipv de pecan-pie dachten we), die was goed spicy en een welkome onderbreker kwa smaak.
Finally dan de pulled pork, sappig & zoetige smaak die ik het beste kan omschrijven als aardbeien-jam achtig.
De sides waren prima, aardappel salade was romig en vol van smaak, de coleslaw was fris en romig & goed van structuur
Het toetje bestond uit een gebakken banaan met marshmellow en chocolade... rawr :D

Al bij al een geslaagde avond!
Hieronder nog een paar shots van de BBQ.

Bij de oude hooischuur


Harry aan het werk


Zoontje helpt ook gezellig mee


Begint al wat drukker te worden..

 
Lekker hoor!!! Ja, die brisket, mmmmm, lust ik nu ook wel een plakje van...
 
Mooi verslag, laatst ook heerlijk gegeten daar. Heb nu al weer honger :) . Ook leuk om op die locatie een workshop te volgen.
 
Ja ben erg benieuwd naar de workshops, staat nog op mijn todo lijstje (Ter Aar is niet in de buurt ).

Al die verschillende smaken op 1 avond... ben nog steeds bezig met het verwerken ervan, volgend jaar maar weer gaan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan