BasBQ
Beef en Steak

Smoked al Pastor

Sergio

Tondelzoeker
Berichten
2
Vandaag voor het eerst mijn verticale grill gebruikt om Smoked al Pastor te maken. Originele recept is eigenlijk voor taco’s, maar ik had zin in een eigen twist. Heb pita broodje gebruikt en wat andere ingrediënten.

Verticale grill heb ik van Aliexpress. Zie dat ze nu wat duurder zijn, maar ik had deze voor €12,50 in huis.

Gedroogde ancho pepers en achiote pasta heb ik westland peppers gekocht, de chipotle peper in adobe saus bij de Appie (klein blikje).

In de basis heb ik dit recept aangehouden: https://heygrillhey.com/smoked-al-pastor/

Hieronder de ingrediënten zoals ik ze heb gebruikt

Voor de marinade:
Beetje boter voor in de pan
Halve ui
5 teentjes knoflook
2 gedroogde ancho pepers
Half pakje achiote pasta
1 klein blikje chipotle peper in adobe saus
1 blokje kippenbouillon oplossen in 120 ml warm water
2 theelepels komijnpoeder
2 theelepels oregano
1 eetlepel zout
1 eetlepel suiker
60ml appel azijn


Voor het vlees heb ik een procureur van zo’n 2,5 kg gebruikt. Vooraf heb ik deze ruim 1 uur in de vriezer gelegd zodat je hier makkelijker dunne plakjes van kunt snijden. Ik heb van de korte kant plakjes van zo’n 1 cm dik gesneden. Deze een nachtje in de marinade laten intrekken en je kan stapelen.

BBQ opstoken tot 135 gr en als de kerntemperatuur van het vlees 63 gr is, dan is het gaar. Duurde hier 4:45. Tussendoor ieder half uur moppen met drappiewappie dat onder in het spit ligt.

Broodjes heb ik belegd met wat ui, koriander en jalapeño.

IMG_0814.jpeg


IMG_0815.jpeg

IMG_0816.jpeg

IMG_0818.jpeg

IMG_0819.jpeg



IMG_0820.jpeg

IMG_0823.jpeg


IMG_0824.jpeg

IMG_0825.jpeg
 
Deze komt op mijn lijstje ziet er erg lekker uit. Zal zeker gesmaakt hebben!
 
Lekker Amigo, mooi gedaan!
 
WoW ziet er aantrekkelijk uit. Zeker iets om uit te proberen.
 
Jummie Jummie Sergio😋

Een heerlijk mexican street food gerecht 👍🏻
 
Dat ziet er heerlijk uit. Deze verticale spies ken ik nog niet, dit is een goeie tip. 👌
 
Terug
Bovenaan Onderaan