BasBQ
Beef en Steak

Slow Fire - Ray "Dr. BBQ" Lampe

 
 
 
 
 
 

noskos

Administrator
Forumleiding
Berichten
11.858
slowfire-1.jpg

Titel: Slow Fire
Auteur: Ray "Dr.BBQ" Lampe
ISBN: ISBN10: 1452103038, ISBN13: 9781452103037
Taal: Engels
Aantal blz: 176 blz
Waar te koop: Bol.com, Amazon, Book Depository
Prijs in ?: ?18,99 bij Bol, 8,49 pond bij Amazon
Bespreking:
Ik ben een fan van Dr. BBQ?s boeken, er staan altijd leuke recepten in, iets dat voor sommige mensen als een minpunt wordt gezien bij een kookboek. Maar in zijn latere boeken staan bij een aantal recepten mooie gestileerde en gefotografeerde afbeeldingen.

Slow Fire, The beginner?s guide to barbecue, richt zich op barbecue?n en niet op grillen, dus de recepten zijn bedoelt voor barbecue?n op lage temperaturen in de smoker. Het boek beslaat zeven hoofdstukken, buiten het haast verplichte hoofdstuk over gereedschap en technieken. Het eerste echte hoofdstuk zijn de rubs en sauzen die door het hele boek gebruikt worden, daarna krijgen we ribs, varkensvlees, rundvlees, gevogelte, de rest en bijgerechten.
De recepten kun je als beginnend barbecue?r prima maken maar ook voor de gevorderden staan er leuke dingen tussen. Wel is alles typisch Amerikaans, Southern style barbecue. Dus Memphis Dry en wet Style ribs, brisket recepten etc. Ook staan er wedstrijdrecepten voor de vier wedstrijdcategorie?n in.

Ik vind Slow Fire een erg leuk boek met waar ik zeker het ??n en ander uit zal maken, prima voor de beginner maar het biedt ook zeker leuke dingen voor de gevorderde barbecue?r die van echt Amerikaans barbecue?n houdt.
 
Ben benieuwd naar de wedstrijd recepten van Dr. BBQ
 
mooi boek dennis, ook leuk dat er van de 4 vier wedstrijdcategorie?n ook recepten in staan, daar kunnen we wat mee
 
Ziet er goed. is het ook mooi ge?llustreerd aan de hand van diverse foto's e.d ?
 
Als ik big Bob uit heb, dan wordt dit mijn nieuwe boek :D
 
@Boldeagle, ik had op mijn blog er nog meer bij staan, maar een stukje hier weggelaten, precies met de opmerking over foto's :D Er staat niet bij elk gerecht foto's maar er best wel wat mooie foto's in het boek.
 
Dennis thx, net ff op amazon bekeken en idd ziet er goed uit.  Wat zijn de kosten vanuit de UK tov bol ?
 
Amazon UK rekent 4 pond en Bol rekent ?1,95 verzendkosten.

Dus bij bol kost het boek: ?20,94
En bij amazon: ?15,25

Moet ik hem ook nog voor je bestellen? ;)
 
als dat zou kunnen  ;D

nee  ik bedoelde uiteraard of er geen verborgen kosten oid bijkomen (douane toeslag, excl tax/btw, andere bezorg tarief oid)
waardoor er nagenoeg geen verschil is tov Bol.
 
Dat gebeurt pas als de waarde van de boeken boven de 42? komt
 
Niet als je direct bij Amazon UK besteld, dat is binnen de EU. Mijn boek komt bij hun vandaan, maar op de site zie ik dat het nu via derden gaat. Als je het via amazon.uk zelf doet betaal je boven de 25 pond ook geen verzendkosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan