Mijn dochter vroeg al een paar keer of ik nog n keer "shotgun shells" wilde maken.
We hebben samen de voorbereidingen gedaan.
Ui snijden vond ze niet heel fijn, maar kon er wel om lachen.
Gehakt, Ui, Augurk, Kappertjes, Chilivlokken, Rub in een kom.
Eerst rustig mengen en daarna kneden tot een gehaktdeeg.
Terwijl ik de canneloni's aan het vullen was met een spuitzak, bleef mijn dochter creatief bezig met het gehakt: "Kijk papa, ik heb een laptop gemaakt!"
Canneloni's gevuld en daarna wikkelen in spek.
Ik zou de shotgun shells de dag erna op de BBQ gooien.
Was n beetje bang wat het vocht na een nacht in de koelkast zou doen met de canneloni's, maar ze bleven gelukkig goed.
Dus shotgun shells dag ervoor voorbereiden is goed te doen.
Volgende dag BBQ aansteken. Voor mij is temp regelen nog wel lastig.
12 briketten voor 120 gr indirect zou makkelijk moeten kunnen.
En dat was ook zo. Onderste vent ongeveer n kwart open en de Weber Kettle bleef netjes rond de 120.
Na ongeveer 50 a 55 minuten was kern temp 70 graden.
Tijdens het lakken (NOSKOS the original) BBQ tijdje open gehad, waadoor temp naar 140 ging. Logisch. Meer Zuurstof, meer warmte.
Nog 10 minuten op de BBQ laten liggen en daarna waren ze klaar en lekker.
Ik had ze eerder gemaakt zonder chilivlokken, maar met chilivlokken zijn ze beter.
Niet heel veel foto's gemaakt, maar hopelijk ziet deze foto er dusdanig goed uit dat jullie ze ook n keer gaan maken.
We hebben samen de voorbereidingen gedaan.
Ui snijden vond ze niet heel fijn, maar kon er wel om lachen.
Gehakt, Ui, Augurk, Kappertjes, Chilivlokken, Rub in een kom.
Eerst rustig mengen en daarna kneden tot een gehaktdeeg.
Terwijl ik de canneloni's aan het vullen was met een spuitzak, bleef mijn dochter creatief bezig met het gehakt: "Kijk papa, ik heb een laptop gemaakt!"
Canneloni's gevuld en daarna wikkelen in spek.
Ik zou de shotgun shells de dag erna op de BBQ gooien.
Was n beetje bang wat het vocht na een nacht in de koelkast zou doen met de canneloni's, maar ze bleven gelukkig goed.
Dus shotgun shells dag ervoor voorbereiden is goed te doen.
Volgende dag BBQ aansteken. Voor mij is temp regelen nog wel lastig.
12 briketten voor 120 gr indirect zou makkelijk moeten kunnen.
En dat was ook zo. Onderste vent ongeveer n kwart open en de Weber Kettle bleef netjes rond de 120.
Na ongeveer 50 a 55 minuten was kern temp 70 graden.
Tijdens het lakken (NOSKOS the original) BBQ tijdje open gehad, waadoor temp naar 140 ging. Logisch. Meer Zuurstof, meer warmte.
Nog 10 minuten op de BBQ laten liggen en daarna waren ze klaar en lekker.
Ik had ze eerder gemaakt zonder chilivlokken, maar met chilivlokken zijn ze beter.
Niet heel veel foto's gemaakt, maar hopelijk ziet deze foto er dusdanig goed uit dat jullie ze ook n keer gaan maken.