BasBQ
Beef en Steak

Shortrib

 

RobinK

Sprokkelaar
Berichten
38
Nou daar gingen we dan weer, zaterdag was het weer tijd om de Q aan te steken, vaders kwam langs en ik had hem beloofd om wat voor te schotelen wat hij echt geweldig zou vinden.

Zaterdag ochtend (half 5) even bakkie gedaan en toen op het gemak de shortrib onder handen genomen en in de rub gezet.
IMG-20210612-WA0001.jpeg


Helaas geen foto van het vlees in de rub, om half 8 de Q aangestoken en rond kwart over 8 mocht het beestje op het rooster chillen.
20210612_073332.jpg


Thermometer erin en lekker een serie kijken op de bank, met een schuin oog naar de maverick kijkend, en tot mijn verbazing zie ik dat na 4 uur de temperatuur al dik 70 graden is, dus eventjes spieken maar.
20210612_114225.jpg


Potver wat zag dat er goed uit. Het was alleen nog een beetje vroeg. En dan ga je twijfelen, ga ik hem inpakken of niet.
Tuurlijk kan ik hem warm houden in een koelbox, alleen toen dacht ik maar hey, jonge je hebt toch cojones (ballen in het spaans).
En toen dacht ik fuck it. Ik pak helemaal niks in.
Een klein spraytje gemaakt van koffie, rub, en whisky. Af en toe even sprayen. En soms even bidden🤣🤣. Plus er kan mooi even een spareribje tussendoor als borrelhapje
20210612_192122.jpg



En daar is de twijfel, word het niet laat, gaat het wel goedkomen. Langzaam heel langzaam gaat de kern temperatuur omhoog.
Het bier gaat steeds sneller.

Maar dan jaja 88° even prikken en pohhhh dat voelt goed maar een klein beetje weerstand, en om even kwart voor 6 kwam deze beef door de keuring, even inpakken en half uurtje laten rusten. Aansnijden en smullen maar.
Al met al een prachtige run zonder in te pakken.
De smaak was perfect (zelf gemaakte rub) en de foto's hieronder zeggen wel genoeg gok ik zo.
20210612_175235.jpg
20210612_175237.jpg
20210612_182526.jpg
 
Laatst bewerkt:
BBQ held hoor! 😆 Ziet er watertandend goed uit! *bestelt beef ribs* 😅
 
Mooi gelukt, heerlijk.
 
Heel mooi gedaan! Flink wat lef getoond, dan is het extra smakelijk als alles lukt :)
 
Ziet er goed uit
Is het voorgeschotelde goed gekeurd?
 
Mooi resultaat en inderdaad soms moet je er voor gaan.
 
Ziet er top uit. Ik zat gister voor hetzelfde dillema, maar koos wel voor inpakken. Achteraf spijt van, om half 4 zat ik al op 92 graden.
 
Ziet er top uit. Ik zat gister voor hetzelfde dillema, maar koos wel voor inpakken. Achteraf spijt van, om half 4 zat ik al op 92 graden.
Ja het blijft een gok. En dat pakte goed uit. Volgende keer heb jij weer geluk haha.
 
Ziet er heerlijk uit en het borrelhapje had ik ook wel gelust.
Beefribs staan hier ook nog op de todolijst.
 
Zo zie je maar weer, No Guts, No Glory. Ziet er erg smakelijk uit.
Ook maar weer eens gaan maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan