BasBQ
Beef en Steak

Sea turtle eggs en moink rolls

 
 

Watergeus

Stoker
Berichten
305
Vandaag best tevreden over de try out van moink balls en sea turtle eggs.
Eigenwijs als ik ben heb ik natuurlijk de receptuur niet precies gevolgd.
Al leidraad voor beide ballen had ik de recepten van Noskos achter de hand.

Voor de moinkballs heb gewone geraspte kaas gebruikt vooral omdat er nog 2 zakjes lagen weg te kwijnen in de koelkast. Natuurlijk ook iets uitgeschoten bij het toevoegen want kaas heb je nooit teveel. Verder heb ik in plaats van oregano verse Marjolijn gebruikt. Wij (Ik vooral) zijn niet van die oregano fans. Als rub de kruidenmix die ik laatst gebruikt heb bij de spareribs. Na het maken van de balletjes kwam ik erachter waarom je ze niet te groot moet maken: Dan past het spek er niet meer omheen.... Dit probleem opgelost door te kijken hoeveel rek er in een plakje spek zit. Toen dit niet genoeg bleek te zijn heb ik van de balletjes maar rolletjes gemaakt. Enige probleem is dat het dus geen moink balls geworden zijn 😁
Ook voor de Sea turtle eggs kon ik mij natuurlijk niet aan de receptuur houden.... Als gehakt heb ik varkens saucijzen gebruikt. Een halve saucijs is precies genoeg voor 1 egg. Verder heb ik na wat ruzie met de vulling deze eerst in porties verdeeld. Hierna alle porties laten opstijven in de koelkast. Na het opstijven is de vulling goed tot balletjes te draaien. Toen dit klaar was nogmaals op laten stijven en ze in het saucijzen gehakt gedraaid..
Na wat familiare verplichtingen de bbq in de brand gestoken en alles lekker gerookt met een stukje kersenhout. Bij 60 graden kern de moinks ingesmeerd met bbq saus (ook grotendeels maar niet helemaal volgens recept van Noskos)
Hierna de boel laten doorwarmen tot 70 graden en we konden aan tafel. Tot grote vreugde van mijn vriendin en ikzelf waren de kids wederom niet al te enthousiast over het resultaat. Voor hun dus maar een speklap op de bbq. Wij ook blij want we hoefden maar met ons 2en te delen.
Al met al zeer tevreden over de smaak. Denk dat ze het ook zeer goed zullen doen bij een borrel 👍

20200713_111223.jpg


20200713_113412.jpg


20200713_115130.jpg


20200713_122543(0).jpg


20200713_164844.jpg


20200713_183048.jpg


20200713_184832.jpg
 
Mooi toch om een recept naar je eigen smaak aan te passen.
Ga je vast vaker maken voor jullie en de “kids” 😉
 
Daar ben ik inderdaad niet bang voor. Ze gaan met voor grillen en vinden nu dat het bbq en maar belachelijk lang duurt 😋
Ben al lang blij dat ze in ieder geval willen proeven. Er komt vanzelf iets voorbij dat ze wel kunnen waarderen
 
ziet er lekker uit. is goed gelukt
 
Ziet er lekker uit(y) die🌊🐢🥚🥚🥚gaan we ook snel maken, kaas en jalapeno is echt een gouden combinatie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan