BasBQ
Beef en Steak

schatting gaartijd

 
 

Beireke

Tondelzoeker
Berichten
16
Hallo allemaal,

Ik wist niet goed waar ik dit moest zetten maar ik zit met een vraagje. 

Ik krijg wat gasten over de vloer op zaterdag.  En normaal stond er mijn allereerste brisket op het menu maar wegens een misverstandje met de slager (hij wou me even runderhart geven ipv borst...)
heb ik een alternatief gezocht.  Ik kwam een mooi stukje ardeens varkensgebraad tegen van ongeveer 2kg.  Ik ben van plan van dit low and slow te doen.

Aan de hand van dit forum heb ik al gelezen dat het niet teveel extra zout en rook meer nodig heeft, en dat ik dit best tot een kerntemperatuur van max 60? breng.

Nu volgt de echte vraag.  Aangezien ik volk krijg, zou ik graag de mensen op tijd hun eten geven.  Iemand een idee hoeveel een low and slow van ardeens gebraad van 2kg zou duren bij benadering?
 
Ik denk dat je moet rekenen op 2.5 - 3 uur, al hangt dit natuurlijk wel van de temperatuur af...

Succes!
 
het is altijd best moeilijk te zeggen qua tijd, het is klaar als het klaar is.
Begin op ttijd, je kan het altijd wam houden als je het inpakt met een aantal handoeken.
succes
 
Ardeens gebraad is varkensfilet. 60 graden is ruim voldoende. Bij het rusten wordt hij nog wat warmer dus je zult dan toch bij 63 uitkomen.
 
Als het een soort rollade is, moet je het laten zitten, anders valt hij uiteen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan