BasBQ
Beef en Steak

Sandyman's prethoekje

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.859
Hoi!

Vandaag is er iets groots gebeurd. Een droom is uitgekomen zowaar. Na jaren lang enorm te hebben genoten van mijn weber, stond de machtige blauwe ketel mij de laatste tijd steeds minder aan. Hij, en zijn verre neef WSM, nemen nogal veel ruimte in in ons kleine schuurtje. Ze mogen straks vertrekken en ik moest daarvoor een waardige vervanger zoeken om een vaste plek, buiten, te geven. Natuurlijk kom je dan snel bij een kamado uit en ik heb veel rond gestruind op het forum op zoek naar topics en discussies. Een ding was zeker: ik ga niet besparen op een kamado die ik mijn leven lang wil gebruiken. Dan blijven de 2 kaskrakers over: KJ en BGE. Ik heb een vriend die een BGE heeft, en waarschijnlijk krijg je dan toch wat van dat groene virus mee.. Ik vond mezelf steeds vaker terug op de sites van BGE voor recepten, en ook de diverse livestreams op YT. Zo is de liefde voor het groene ei langzaam begonnen en deze week ben ik over gegaan tot koop. Ik ben erg gecharmeerd van de Modular Workspace van BGE, dus daar wilde ik ook een start mee maken. Alles in de Black Friday actie van 15 procent werd het een mooie korting, en vandaag is het bouwen natuurlijk direct gestart.

Het weer zag er niet top uit, maar gelukkig bleef het droog, tot we de laatste schroef erin draaide en hij klaar was.. Wat een timing.

Met de modular nest, cabinet en het ei zijn we met z'n 2en (waarvan 1 dus een BGE al had) zo'n 2,5 uur bezig geweest.

Voor nu gaat hij onder een hoes, maar de overkapping gaat komen. Dit is de start van mijn pret hoekje in de tuin. Ik kan niet wachten om hem aan te steken, ik kan niet wachten tot de overkapping er staat en ik lekker droog kan gaan staan.

Hier nog wat foto's.. Ik heb ze gemaakt tussendoor dus NEE mijn maat heeft niet alles alleen gedaan Hahaha

De start van het nest:
590E64D7-9DE8-4613-B380-1FABA45EFE7F.jpeg

De start van het bouwen van de BGE in het nest :
A88F8D5B-E040-435B-9E55-906A5BB2028A.jpeg

De BGE klaar (voor als het ging regenen was die in ieder geval af), en de start van de cabinet.
FF2B0395-CF6E-488E-BC99-57BD7150E643.jpeg

Klaar, het was net donker, en begon te regenen.. Snel 2 foto's schieten en die hoes uitpakken!
96152CDA-7261-4D44-8C2B-4E2BBAE8EA79.jpeg
0E80CE94-9520-4FCF-9A18-8C97CEE1B05D.jpeg
C6B3A879-0DE3-4888-B394-9F8612C347B8.jpeg


We hebben natuurlijk een mooie boodschappenlijst aan accessoire voor de BGE;
Eggspander 5 delig
Gietijzer rooster
Halve plancha
Half moon conveggtor
Hele conveggtor
Aspook je
Kickash gridlifter
 
Oeh gaaf!

gefeliciteerd.

Ook al ben ik van de kJ dit ziet er ook ontzetten me goed uit!

Heel veel plezier met je nieuwste aanwinst.
 
Veel plezier er mee
 
Mooi speelgoed!
 
Lekker hoekje zo ga je een boel lekkers in maken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! Een kamado, groen, rood of paars met witte stipjes, het blijft heel fijn om te gebruiken.
 
De Black Friday een mooi groen tintje gegeven
Niet te lang wachten met “vies” maken toch
 
Oh wat heerlijk kerel! Succes met het vervolg en dat je daar maar heel lekkers van mag eten en heerlijks bij mag drinken! Uit ervaring weet ik dat zo'n hoekje een heerlijke buiten mini-bar maakt!
 
Gaaf! Mooie locatie voor je nieuwe groene ei! Nog even en Esmee kan ook mee helpen 😇
 
Mooie setje. Kan je uren mee spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan