Een lang gekoesterde wens van mij is het bezitten van een rookkast. Ik heb lang gestruind op allerlei internet sites en ik kwam maar niet uit. Op een gegeven moment dacht ik me, waarom maak ik niet zelf een? Een zelf eigen gemaakte houten rookkast! En zo geschiedde het.
Eerst heb ik wat schetjes gemaakt voor het ontwerp (dat heeft me meer tijd gekost dan het maken zelf). En kocht het materiaal bijeen. Tijdens het bouwen van de kast kwam ik een en het ander wat ontwerp foutjes tegen of aantal zaken welke makkelijke/eenvoudiger had gekund :blush:. Ach ja, aldoende leert men.
Aan de kast ben ik alles bij elkaar 9 dagen mee bezig geweest (~6 uurtjes/dag), verspreid over 6 weken. Gezien de winterse dagen en het niet beschikken over een grote schuur stond deze "tijdelijk" in de keuken. Ben nu blij dat ie weer buiten staat, er ging wat aan kapot tijdens het klussen in de keuken
. Tip: ben je vlakbij de plafond en bevind een lamp in de buurt? Kijk uit met hameren
.
Hieronder wat foto's.
Materiaal:
Op maat maken en gaatjes boren:
Het opstellen van een frame:
Het aanbrengen van binnen beplating:
Isoleren en buiten beplating:
Beitsen en afwerken:
Bedankt voor het kijken.
Eerst heb ik wat schetjes gemaakt voor het ontwerp (dat heeft me meer tijd gekost dan het maken zelf). En kocht het materiaal bijeen. Tijdens het bouwen van de kast kwam ik een en het ander wat ontwerp foutjes tegen of aantal zaken welke makkelijke/eenvoudiger had gekund :blush:. Ach ja, aldoende leert men.
Aan de kast ben ik alles bij elkaar 9 dagen mee bezig geweest (~6 uurtjes/dag), verspreid over 6 weken. Gezien de winterse dagen en het niet beschikken over een grote schuur stond deze "tijdelijk" in de keuken. Ben nu blij dat ie weer buiten staat, er ging wat aan kapot tijdens het klussen in de keuken

Hieronder wat foto's.
Materiaal:

Op maat maken en gaatjes boren:

Het opstellen van een frame:

Het aanbrengen van binnen beplating:

Isoleren en buiten beplating:

Beitsen en afwerken:

Bedankt voor het kijken.