BasBQ
Beef en Steak

Rook minimaliseren bij schoonbranden, pyrolyse in de oven?

De vlammen kunnen toch de onderzijde van het schild raken. Lijkt mij dat dat loeiheet wordt. Als je dan je hitteschild inpakt in alu folie, vermoed ik dat er stukken folie verbranden. Hierbij zullen wel dampen vrijkomen. Of deze schadelijk zijn, weet ik eerlijk gezegd niet...(mijn buikgevoel zegt dat dat mogelijks niet gezond is)
Bij low and slow zie ik het behalve bij het opstarten niet gebeuren dat de vlammen tegen de platesetter slaan hoor.
 
Helaas heb ik een vergelijkbare situatie. Gelukkig nog niet dat de brandweer gebeld wordt, maar om die reden wel besloten om mijn offset smoker weg te doen. Ik had onbedoeld kans gezien om 4 dagen achter elkaar de smoker aan te zetten terwijl de buurvrouw de was buiten had hangen (niet gezien door mij) waardoor de stemming wel wat minder prettig werd. Mijn Weber Summit brandt ik nu in de nacht / vroege ochtend schoon om overlast zoveel mogelijk te voorkomen. Ook koop ik beter houtskool wat de rook al een stuk minder maakt.
 
Balen man een zeur buur.. zeker die wat oudere (met alle respect voor de wat oudere hier op forumšŸ˜‰).

Als praten niet helpt en de andere buren vinden het ok zou ik het erbij laten..kan ook zeuren om te zeuren zijn stopt vanzelf als ze geen respons krijgt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan