BasBQ
Beef en Steak

rolletje schol/prei/bacon

AV

Gemarineerd
Berichten
1.193
onder indruk van  MC Peet zn schol file van t spit verslag.had ik de acuute drang deze dit weekend te maken.
heb door drukke omstandigheden niet de juiste voorbereiding kunnen doen en moest roeien met de dingen uit de diepvries.
wel altijd mn favoriete roodbaars in de vriezer en toevallig ook een zak scholfile vorige maand gekocht in BRD.
prei en stengel ui ook altijd aanwezig behalve de bacon dus die ffn snel gehaald bie de SPAR.

toen toch eigenwijs as ik ben mn eigen draai dr an gegeven.

2 filetjes bevroren ingestreken met mosterd en 5 uurtjes laten ontdooien in de koeling.
tussen tijd de prei en stengel ui geblancheerd en later de vis en ui in de prei bladen gerold en daarna de bacon en opgerold in touw.







vanavond na de koffie acuut profisorisch  beukenhout vuurtje gemaakt met mn laatste 4 kokosbriketten dr in.
en na vlammetjes weg t rolletje op mn hamburger/oliebollen/patat schep op t hete korfje.



nog wat overgebleven filetjes dr bijgelegd maar dat werd niks bleek later.,(de kat blij)
t rolletje na wat draaien verkleurd mooi.



na 20 min afgehaald touw weg geknipt en in stukken gedeeld.




de stukken gedeeld met mn dochter en we zijn eens ;dit is een prima bijgerecht voor kerst en t hele stookjaar 2016.
wel ga ipv schol switschen naar roodbaars want die is mn favoriet vis.en de tijd zal t leren of die keuze juist is.

verder nogmaals dank aan mcPeet ,,we hebben een byzonder lekker ding dr bij om te garen










 
Dit is ook een mooie variant AV, naar mijn idee kan je dit met heel veel soorten wit vis doen. Mosterd is ook een goed idee, dat pik ik dan weer van jouw  :D
 
leuk gerecht
 
Mooi gedaan en fijn dat wij genootschapsleden zoveel inspiratie bij elkaar opdoen!
 
Lin zei:
Mooi gedaan en fijn dat wij genootschapsleden zoveel inspiratie bij elkaar opdoen!
+1, inderdaad, heel blij mee
 
Altijd lekker om te zien, al die variaties op die lekkere ideeen.
 
Ziet er lekkerrrrrr uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan