BasBQ
Beef en Steak

Roken/drogen van pepers

 

11E

Sprokkelaar
Berichten
38
Mijn schoonvader heeft voor het eerst spaanse pepers gekweekt en de oogst is buitengewoon goed. Het zijn er zoveel dat ik een manier moet gaan vinden om ze te conserveren. Op internet al het een en ander gezien over drogen in de oven.

In mijn geval niet ideaal, de deur van de oven moet namelijk open staan om het vocht af te voeren en op het moment dat ik de oven op een kier zet valt deze automatisch uit.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze op de bbq te drogen cq roken en zo ja met wat voor een temperatuur en tijd moet dit. Is het lekker om eventueel rookhout toe te voegen en hoeveel briketten heb ik nodig? Ik heb een Weber one touch premium 47 cm. Het zou zonde zijn om al dit eten weg te moeten gooien..

Met vriendelijke groet,
Lesley
 
Je zou ze ook nog kunnen invriezen.
 
Dennis heeft op zijn blog een verslag staan van het roken en drogen van jalapenos www.bbq-nl.com
 
Spaanse pepers kun je gewoon aan een draad rijgen en zo in de lucht drogen niks aan de hand, jalape?o's zijn veel dikwandiger en schimmelen voor ze droog zijn.
Maar Spaanse doen het goed op een warme droge plaats. Heb ze een paar keer hier in de bijkeuken gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan