BasBQ
Beef en Steak

Roest op Landmann barbecue

Koolmees

Tondelzoeker
Berichten
4
Ik ben 5 maanden in het bezit van een Landmann barbecue. Nu al is er rond het glaasje van de thermometer roestvorming. Het glaasje is ook beslagen en dat vocht gaat er tijdens het gebruik niet uit.

Is dit "normaal" en zo ja, kan het kwaad?
 
Na 5 maanden is roestvorming in principe niet normaal.

De enigste die hier een zinnig antwoord op kan geven is je leverancier.

Maak foto’s en ga er mee in overleg.
 
Hun antwoord is (te) simpel:

Ik heb even samen met mijn collega's overlegd en we denken dat roestvorming niet als retour aangenomen gaat worden bij Landmann.
Omdat roestvorming een producteigenschap is voor een BBQ die niet van roest vrij staal is gemaakt.
 
Zou je eens wat foto’s kunnen posten?
 
20221104_101501.jpg
 
Condens in thermometers komt vaker voor en doet normaal gesproken niks af aan de werking.

Het is natuurlijk niet normaal dat een barbecue na 5 maanden al roest. Dat hij niet van RVS is doet daar niets aan af. Dan had er een betere beschermlaag op gemoeten.
 
Eens met Frits, als ik de foto zo bekijk hoort dit niet.
 
Dit is de kwaliteit met het goedkopere segment.
Dit zijn gespoten Q's , meestal te dun .
weber heeft een emaillelaag, veel sterker.
De meter heeft door de spuitlaag heen gesneden en is gaan roesten.
Vooral als je hem buiten hebt staan in weer en wind.
Heb ooit hier van een kleine Q gehad , die roeste al in de disselbak van de caravan 😅.
Meter er afdraaien ,roest weg schuren en naar de action voor nog geen €5 hittebestendig mat zwarte spuitbus ophalen.
 
Laatst bewerkt:
Zou het mogen na zo korte tijd? eigenlijk niet maar zoals hierboven al aangehaald inderdaad iets typisch voor het goedkopere segment vrees ik. Heb zelf ooit eens een goedkopere smoker gekregen en dat ding roestte van in het begin. Lag vlug bij het oud ijzer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan