BasBQ
Beef en Steak

Rick uit Leeuwarden stelt zich voor

R

Rice

Gast
Ha mensen!

Moeite met in slaap komen, dus maar even de zinnen verzetten en een topic aan maken dacht ik! Ik ben Rick, 29 jaar en woonachtig in Leeuwarden. Mijn interesses schieten behoorlijk uiteen, maar ik ga maar beginnen met het verklaren van mijn nickname. Dat is Rice. En de oplettende lezer ziet dat het slechts ??n letter scheelt met mijn echte naam Rick. Rice is een naam die mij is aangemeten door mijn beste vrienden. Ik ben nogal verknocht aan Japanse auto's en dan met name de import tuners. Het is een grote hobby van mij om aan deze japanse auto's te sleutelen en om ze eens dwars te gooien op een oefenterrein of circuit. Ik heb zelf een Nissan 200SX S13, bouwjaar 1990. Liefhebbers van Amerikaanse musclecars (ook vet!) noemen dat soort opgefokte Japanse auto's vaak Ricers. Een beetje als pesterijtje. Mijn vrienden vonden het daarom wel grappig om mij Rice te noemen. Mijn SX is echter niet om over te lachen, als ze zich goed voelt draait ze op 1.4 bar turbo druk. Exacte PK's durf ik niet te zeggen, maar de turbo die op mijn blok zit zou maximaal tot 380pk kunnen gaan. Ik denk dat hij dit ook wel haalt (zitten o.a. ook andere nokkenassen in, etc etc).

Naast de auto hobby heb ik ook nog een andere hobby, waar ik eerlijk gezegd binnenkort maar weer eens mee verder moet gaan en dat is (elektrisch) gitaar spelen. Ik ben wat dat betreft nog een redelijke beginner, maar ik houd ontzettend veel van Blues. Mijn lievelings artiesten zijn Stevie Ray Vaughan, Popa Chubby, B.B. King, Jimi Hendrix en geloof het of niet: John Mayer. Ik denk dat hij een van de meest ondergewaardeerde gitaristen is op dit moment. Niet veel mensen weten hoe goed hij blues kan spelen en dat bewonder ik enorm. Er zijn nog zat andere artiesten die ik bewonder zeker op Blues gebied maar dit zijn toch wel de mannen die mij het meest aanspreken. Als ik speel dan speel ik op een Vox AC15 buizenversterker met een aantal pedaaltjes. Onder andere eentje die ik zelf gesoldeerd heb. Elektronica vind ik dus ook super tof!

Naast deze hobby's ben ik (goh je raadt het nooit) enorm gek op BBQ'en. En dan inderdaad niet die lappen vleesch cremeren, maar gewoon ?cht een lekker burgertje fabriceren of een paar fijne ribben. En dan het liefst zo vaak mogelijk en niet alleen als het buiten al 34 graden is. Nog goede herinneringen aan vorig jaar. 34 graden buiten en deze gek stookt de Q op. Nog warmer. Terwijl ik het helemaal niet zo op hitte heb. Ik heb vanavond mijn tweede  aanwinst in elkaar gezet: een Weber Master Touch GBS 57:

zIUA4io.jpg


Deze wil ik een dezer dagen maar eens gaan ontmaagden met wat MOINK balls. Lijkt mij perfect!

Naast deze heb ik ook nog een Weber Bar-B-Kettle 47. Deze gebruik ik om direct op te grillen, of om een pan op te zetten om een lekkere saus te maken of wat groenten die lekker bij het vlees passen. Het is een leuke Q, maar ik merkte al snel dat dit met name voor low and slow niet ?cht een super Q is. Je zou het erop kunnen doen, geen probleem, maar je hebt dan ontzettend snel dat de onderste lucht toevoer verstopt gaat raken met as. Je kunt dan natuurlijk de BBQ wat schudden zodat het eruit valt, maar ik vind dit niet echt prettig. Daarom maar de nieuwe Q en dan hoop ik dit jaar eens wat nieuwe dingen te gaan maken. Wel heb ik trouwens voor deze 47 Q een pizzaring van Barabiku. Nu wil ik er ook eentje voor de 57.

Als meetvriendje heb ik een iGrill 2. Hierbij heb ik na een tijdje eindelijk een pit probe kunnen bestellen. Man wat zijn die dingen slecht leverbaar in Nederland zeg.

Voor nu denk ik eerst even genoeg info. Ik hoop hier nog een boel bij te leren! Het is super interessant om te lezen hoe de andere mensen het er hier vanaf brengen. Ik weet zeker dat ik nog een boel kan leren. En wie weet komt er ooit nog een Kamado. Heb je vragen? Stel ze gerust!
 
hoi Rick,
welkom bij dit edele genootschap
 
Welkom bij de club
 
Welkom Rik
 
Uitgebreidt intro; top! Welkom!
 
Ja je moet wel weten wat voor vleesch je in de kuip hebt h?? Damn wat een slechte grap. Thanks voor het warme welkom mensen! Zodra er weer iets op het rooster gaat zal ik de foto's met jullie delen.
 
Zo kerel! Wat een gave hobby's heb jij. Ben best nieuwsgierig naar je SX. Veel pk voor zo een lichte auto.
En blues.....  Heerlijke muziek.

En natuurlijk van harte welkom hier.

Groet
Rick
 
Dank mensen!

Gister MOINK balls gemaakt. Ik had wat rookhout toegevoegd, eik. Maar dat was voor mijn smaak toch een beetje te veel van het goede. Volgende keer maar een heel klein stukje toevoegen denk ik. Je moet er toch een beetje gevoel voor krijgen. Ik vind het wel lekker als het heel subtiel aanwezig is. Voor mijn gevoel waren het twee kleine stukjes hout, maar het heeft er toch behoorlijk lang in liggen roken. Eik zal wel gewoon een hele sterke smaak geven? Misschien volgende keer wat apple wood ofzo.

slTJp0S.jpg


Verder heb ik Bricos koko's briketten gebruikt maar die vallen me toch vies tegen. Ze waren binnen no time opgebrand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan