BasBQ
Beef en Steak

Ribfeestje

 
 

Wailer

Stoker
Berichten
365
Nou mensen, gisteren mijn ribfeestje gehad.

Vandeweek bij de Ikea de beroemde dekselhouder gekocht, 2x.
Vlees besteld bij Meer dan Vlees, 2x dik en 2x dun. Zo kon direct even testen welke ik volgende keer moet bestellen :)

Zaterdagavond de ribben even in 2e gesneden en ontvliesd. Als je eenmaal stukje hebt, gaat dit makkelijk.



Vervolgens met de basis bbq rub in gesmeerd, alleen de helft minder zout en eetlepeltje gemalen mosterdzaad.

Q aangestoken, houtsnippers in water (heel fijne snippers, vandaar). Q heet, dan snippers op briketten de dekselrekjes er op de ribs ertussen :)



Na anderhalf uur liken ze aardig gaar, dus even kwasten met een mengsel van huismerk BBQ saus, 3/4 flesje, 2 eetlepels ketjap, 1 eetlepel honing, 1 eetlepel rietsuiker, 1 theelepeltje sambal.
Dit mengsel warm gemaakt, even de ribbekes ingesmeerd, et voila:



En als mensen dan zeggen:'Jezus, wat lekker!' Dan voel ik me weer vereerd :)


 
Lekker hoor. Goed feestje  :D
 
Zien er goed uit
 
Mooie ribbels!
 
"Jezus wat lekker"  :D

Mag ik vragen op welke temperatuur de ribbels gemaakt zijn? Het lijken me aardig wat kooltjes.
 
groundhog667 zei:
"Jezus wat lekker"  :D

Mag ik vragen op welke temperatuur de ribbels gemaakt zijn? Het lijken me aardig wat kooltjes.

Dat mag  ;)

schommelde tussen de 170 en 150 graden. Ik kan met mijn Q geen luchttoevoer van onder regelen, dus heb ik er wat meer kooltjes op gedaan om te voorkomen dat ik tussentijds moet bijvullen.
 
Hee Wailer,

thnx.
Heb in het verleden het rooster met complete gerechten erop eraf moeten tillen om kooltjes bij te vullen.... lachen voor mijn vrouwtje (wat ben je toch een "plaarhannes" :D)
Ik heb vorig jaar een Weber 57 aangeschaft MET opklapbaar rooster zodat je kooltjes kunt bijvullen. Zo'n rooster is echt goud waard! (Die weber 57 ook maar als je een paar tientjes hebt liggen zou ik toch echt eens kijken voor zo'n rooster!
 
Altijd lekker!!
 
Geloof best dat ze lekker waren.
De vraag die nog open staat is welke bestel je de volgende keer weer??
De dikbevleesde of de wat dunnere?
 
zien er lekker uit, ik ben ook wel benieuwd welke je voorkeur hadden
 
Haha, heb ik hier nooit op geantwoord? Excuses, 2 kindjes gekregen in de tussentijd.

Ik ga toch voor de dikke.  Alhoewel die iets lastiger te plaatsen zijn in het beroemde Ikea ribrekje.

 
Zijn er nog mensen die ribbels maken zonder dat rekje?  En hoeveel mensen hebben de plastieke pootjes tijdens de eerste sessie meegerookt? ...  :-O  :blush:

Maar we wijken af... De ribbels zien er echt fantastisch uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan