BasBQ
Beef en Steak

Ribbetjes en een zalmpje

 
 
 

Melis

Sprokkelaar
Berichten
35
Afgelopen zondag mijn zwager (en natuurlijk mezelf) weer eens verwend met wat ribbetjes. In het dorp, bij Gerard zeer bekend ;-), een trommel met briketten gevuld en que-en maar! 5 uurtjes in totaal en eigenlijk had het zelfs in 4 uur gekund. Wat een fantastisch resultaat. Aangezien we met z'n 12-en waren, maar een zalm op een plankje er bij gedaan. De mosterd met basterdsuiker was ff teveel, maar de zalm smaakte er niet minder om! Op direct vuur 25 minuutjes(hoort eigenlijk in die andere rubriek(high en fast thuis ;-))

WP_20121223_001.jpg


WP_20121223_002.jpg


WP_20121223_003.jpg


WP_20121223_007.jpg


WP_20121223_008.jpg



WP_20121223_005.jpg


WP_20121223_011.jpg


WP_20121223_016.jpg


 
@ Melis: er gaat iets mis met het plaatsen van de foto's;
als ik de link van de eerste foto kopieer en de aan voor- en achterkant weglaat en dan in browser plak zag ik wel een foto met 8 ribbetjes; bij de 2e echter helemaal niets....

inmiddels (5minuten later) zie ik de 1e foto wel...., je bent blijkbaar nog bezig met correctie van de posting  :)
 
sorry, sorry /img ipv \img .... en dan werk ik nog wel in de it....
 
ja nu alles hier ook zichtbaar, ik was te ongeduldig  :)
ziet er prima uit Melis!
en zeg maar gerust "plank" i.p.v. plankje.....
 
Ziet er allemaal heerlijk uit hoor!
 
waar heb je deze maat plank gekocht als ik vragen mag? en prijs?
ik was net een USA website aan het bekijken omdat ik daar 5-6 keer per jaar kom en ook collega wel eens wat laat meebrengen naar NL
link:
http://www.grillingplanks.biz/product/ced12x36-0
 
Dat ziet er heerlijk uit! Jullie zijn goed bezig geweest :)
 
lekkere ribbels hoor, die gaan er hier ook wel in
 
wat is de reden waarom de ribs omhoog gezet worden ?
zie ze soms normaal liggen en soms zo omhoog staan.

( ik gok dat het minder ruimte in neemt, klopt dit ? )
 
mwahhhh lekkert!
 
kloenie zei:
wat is de reden waarom de ribs omhoog gezet worden ?
zie ze soms normaal liggen en soms zo omhoog staan.

( ik gok dat het minder ruimte in neemt, klopt dit ? )
Dat is inderdaad vooral om ruimte te besparen.

Ziet er goed uit hoor, die zalm van Bobby Flay heb ik gisteren ook gemaakt, we vonden hem allemaal heerlijk :)
 
Rekje idd vanwege ruimte. Dit waren 8 ribbetjes, als je die plat zou leggen, dan was het met 5 wel gedaan. Rekje is van de ikea, plastic dopjes eraf en een perfect rekje.

Die plank komt bij de bouwmarkt vandaan ;-) Ik heb voor een paar euro een meter meegekregen, zolang het maar onbewerkt is. Ga ik zeker vaker doen!
 
lekker hoor, mooi stukkie zalm !
 
Terug
Bovenaan Onderaan