BasBQ
Beef en Steak

pulledporkgyros

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Ik had al een tijdje zin om eens pulled pork te maken met Gyroskruiden. Dus een lekker stuk van ?1 kg bij de slager besteld en eens kijken of ik het in Gyros kon omtoveren. Gyroskruiden gemaakt volgens recept van Dennis, nachtje marineren en hup op de smoker. Heeft er toch nog een dikke 7 uur op gelegen en na 1 uurtje lekker pullen maar wel iets groter gelaten. Had het idee om het ook nog even krokant op te bakken net als echte gyros. Was een smakelijke maaltijd. Maar toch nog teveel gewoon Pulled Pork. (niet dat daar iets mis mee is, vlees was overheerlijk maar voor mij geen gyrossmaak) Volgende keer toch maar dikke lappen  snijden en het dan nog eens proberen. Nu was het 'gewoon' Pulled Pork.



 
Lekker broodje zo!!
 
lekker hoor
 
Dat het teveel op PP lijkt, komt denk ik doordat de kruiden bij zo'n groot stuk vlees veel minder aanwezig zijn dan bij schouderkarbonades die je aan beide zijden ruim in de kruiden zet. Je had dit misschien nog kunnen opvangen door na het pullen, terwijl je het aan het opbakken was, extra kruiden erdoor te doen. Dan had je in ieder geval wel gyrossmaak gehad.
 
Dominique zei:
Dat het teveel op PP lijkt, komt denk ik doordat de kruiden bij zo'n groot stuk vlees veel minder aanwezig zijn dan bij schouderkarbonades die je aan beide zijden ruim in de kruiden zet. Je had dit misschien nog kunnen opvangen door na het pullen, terwijl je het aan het opbakken was, extra kruiden erdoor te doen. Dan had je in ieder geval wel gyrossmaak gehad.
Ja daar heb je wel gelijk in, Dominique
 
Dat ziet er eigenlijk best wel erg lekker uit!

Heb je nog ge?njecteerd? Anders zou je kunnen proberen om een zoutoplossing met gyros kruiden te injecteren voor wat extra smaak.
Je zou ook gewoon een procureur kunnen vlinderen, kruiden en dan opbinden tot een rollade en die verder als PP klaarmaken.
 
Nosmo zei:
Dat ziet er eigenlijk best wel erg lekker uit!

Heb je nog ge?njecteerd? Anders zou je kunnen proberen om een zoutoplossing met gyros kruiden te injecteren voor wat extra smaak.
Je zou ook gewoon een procureur kunnen vlinderen, kruiden en dan opbinden tot een rollade en die verder als PP klaarmaken.
=D>
 
Het is altijd leuk om iets nieuws te proberen.
Maar voor lekkere gyros kan ik je alleen dit recept adviseren.
http://www.bbq-nl.com/2010/06/gyros.html
Wel ook de bijbehorende kruiden zelf mixen, die kant en klare pakjes zijn altijd veel te zout.
 
Je bent niet de enige die dit geprobeerd heeft en met hetzelfde resultaat. Misschien nakruiden voor het opbakken?
 
leuk idee, jammer van de smaakproef, maar toch goed geprobeerd !
 
Ziet er top uit! Goed idee zeg!!! Denk dat ik dit recept eerlijk ga pikken
 
Geinige poging...


Nosmo zei:
Dat ziet er eigenlijk best wel erg lekker uit!

Heb je nog ge?njecteerd? Anders zou je kunnen proberen om een zoutoplossing met gyros kruiden te injecteren voor wat extra smaak.
Je zou ook gewoon een procureur kunnen vlinderen, kruiden en dan opbinden tot een rollade en die verder als PP klaarmaken.
En met deze tip volgens mij best leuk om een keer te proberen en dan te vergelijken met de manier van Dennis  :-?
 
Lekker stukkie vlees. Maar afgezien van de kruiden hoort gyros voor mij ook een beetje krokant laagje te hebben. Zo van zo'n draaispit bij de Griek vind ik erg lekker, dus dan zou ik na het pullen idd het vlees nog even op super hoog ff afbakken/grillen. En dan op het eind miss nog wat extra kruiden zodat deze niet verbranden :p
 
Jammer dat de smaak niet datgene was als waar je op gehoopt had, maar het ziet er best lekker uit!!!
 
Toch weer wat geleerd en lekker de q aan gehad en smakelijk gegeten dus ik zeg win win win situatie :D
 
Nosmo zei:
Dat ziet er eigenlijk best wel erg lekker uit!

Heb je nog ge?njecteerd? Anders zou je kunnen proberen om een zoutoplossing met gyros kruiden te injecteren voor wat extra smaak.
Je zou ook gewoon een procureur kunnen vlinderen, kruiden en dan opbinden tot een rollade en die verder als PP klaarmaken.
Als je heeel goed kijkt op de 1e foto zie je een rood-wit touwtje lopen. Ik had het recept en de bijbehorende kruidenmix van Dennis gebruikt en ook gevlinderd. Dus tot zover was ik zelf al gekomen. Ik denk dat gyros via de PP methode eigenlijk niet kan. Inspuiten met kruiden heb ik ook nog aangedacht maar ik was bang dat mijn naald zou verstoppen. Het was een leuke poging en ik beschouw het niet als mislukt hoor. We hebben heerlijke pulled pork gegeten.
 
Eddeped zei:
Als je heeel goed kijkt op de 1e foto zie je een rood-wit touwtje lopen.

Juist, die had ik dus even gemist. :blush:
 
Terug
Bovenaan Onderaan