BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork

 
 

Kaspa

Kooltjesharker
Berichten
127
Afgelopen zondag voor het eerst een lange bbq sessie. Meestal ben ik van de meer high and fast sessies maar ik had nog een mooi stukje livar procureur in de vriezer liggen. Het recept van Koreaanse pullen pork van Dennis sprak me wel aan.
Vrijdagavond de procureur uit de vriezer gehaald en in de koelkast laten ontdooien. Zaterdagavond ingesmeerd met gochujang en zondag ochtend vroeg de bbq aan.
IMG_0118.jpeg

IMG_0119.jpeg


Nu zat ik met mn slaperige hoofd niet op te letten en schrok even omdat de temperatuur doorgeschoten was naar de 200 graden. Dus bbq terug laten koelen en koffie gaan drinken en ontbijten met de kids. Kom ik er later achter ik half gekeken heb want het was 200 graden Fahrenheito_O. Dat gebeurt me niet nog een keer ;-)
Rond half 11 was de bbq stabiel op 110 graden Celsius en kon het vlees er op. Blokje kersenhout er bij.

IMG_0120.jpeg


Rond 1 uur was hij 65 graden en ingepakt in butcher paper. Ik had voor mn verjaardag een enorme rol gekregen dus toch maar eens uitproberen. Die mooie bark wilde ik wel behouden.
IMG_0121.jpeg

Thermometer er weer in en hij steeg mooi door. Rond 4 uur zat hij op de 80 graden en ik ging er vanuit dat we rond 6 uur konden eten. Dus ondertussen de kimchi mayo gemaakt en de koreaanse bbq saus. Daarnaast een lekkere thaise salade met boontjes, taugé, komkommer en pinda's met een dressing van vissaus, sesamolie en soja saus. Afgemaakt met wat geroosterd sesamzaad.
Helaas bleek het vlees daar anders over te denken. Want de laatste 10/12 graden heeft het meer dan 6 uur over gedaan. Rond 22.00 uur in de avond was ik er klaar mee en heb ik hem met 90 graden er af gehaald en laten rusten. Hierdoor was hij niet zo mals als hij zou kunnen zijn maar de smaak was te gek. Mooi subtiele rooksmaak. Heerlijk vlees en de bbq saus maakte het af.
IMG_0126.jpeg

48E3AE62-8CBF-4891-80F4-95AAD840F214.jpeg

Die hebben we maandag maar gegeten op een hamburger broodje met friet.
IMG_0141.jpeg


Al met al een leerzame sessie. Ondanks dat ik niet zo'n enorme vleeseter (qua hoeveelheid) ben vond ik dit een groot succes en ga ik dit (met was aanpassingen) zeker vaker maken!
Zondagavond hebben we maar tempura garnalen op de bao buns gedaan en met de kimchi mayo en de pittige bbq saus hebben we uitstekend gegeten.

Bedankt voor het lezen en tot de volgende!
 
Lekker gedaan!

Gefeliciteerd met je 🐷
 
Ziet er lekker uit.
Gefeliciteerd met je knor
 
Dat ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je knor.
 
Mooie PP, smaakelijke plaatjes gefeliciteerd met je Knor
Bij de Primo Oval kun je beter de directe zone aan de linkerkant houden, daar zit ook de luchtinlaat dichter bij, dan wordt hij nog stabieler.
of heb je geen vuurhaardscheider (divider plate)?
 
Mooie PP, smaakelijke plaatjes gefeliciteerd met je Knor
Bij de Primo Oval kun je beter de directe zone aan de linkerkant houden, daar zit ook de luchtinlaat dichter bij, dan wordt hij nog stabieler.
of heb je geen vuurhaardscheider (divider plate)?

Dank voor de tip. In dit geval had ik beide deflectorstenen er boven. Bevalt het werken met een divider plate?
Ik weet dat ze bestaan maar heb er zelf geen ervaring mee


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Gefeliciteerd met je knorretje
 
Die de porky's zien er prima uit.
Die korean pork komt hier ook op het menu.
Proficiat met de kno
 
Terug
Bovenaan Onderaan