BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork.

 
 
 

chefkok18

Kooltjesharker
Berichten
142
Vandaag wat tijd over en nog een kilo procureur in de koeling. Dus tijd voor Pulled pork.

Gister avond al in de rub gedaan zodat we snoevend vroeg konden beginnen.

2729b34006f39de0dc2dd20bff149d78.jpg


Deze keer gekozen voor gemak en de Pulled pork rub van Apollo gebruikt. Die inschiet bij de kinderen een succes dus dat is ook wel fijn.

aaae0c095e8abcc39a48f8e0d96b7eab.jpg

Q aangestoken en het vlees er op. Vandaag wilde ik eens een keer zonder inpakken proberen. En kijken of dat verschil maakt in de smaak.

0119431f1b5a97da48c8886b9285fbb1.jpg

Na een paar uurtjes ingestreken met bbq saus. En toen maar lekker verder laten gaan.

d27e81e1dc4dd5cac19ca758d9c1596b.jpg

ac57ce8fe36fd48ba3f22635743dd1c4.jpg

En maar weer door. Toen kwamen we bij de beroemde 70 graden en ik heb al veel meegemaakt maar deze keer was echt speciaal. Na een uur op 70 graden kern werd die eindelijk 71 graden. Om een uurtje later weer terug op 70 te zitten. Een uur later was het weer 71 graden. En dat heeft nog wel ff geduurd. Maar uiteindelijk is de 90 graden bereikt en ben ik gaan prikken. Naar mijn gevoel nog te vast en dus ff door 95 graden was het nog net niet dus nog ff. 98 graden was alles in orden en dus er af gehaald.

4b444eb4cef1d482d86be09ccd6e79e6.jpg

Uiteindelijk was de smaak prima maar ik vond het wel wat droger als ik gewend ben. Of dat is door niet inpakken. Ik denk van wel. Want er is toch meer vocht uit denk ik zo. Maar zeker niet verkeerd en weer een dag gevuld met de mooiste hobby die er is.

Bedankt voor het lezen weer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik zie niets gepulled . Maar twijfel er niet aan dat het gesmaakt heeft. En er iets niet beter dan positieve recensies van de kids dus lekker doorgaan
 
goed bezig geweest zie ik. Had het eindresultaat graag terug gezien op een lekker broodje of zo ! 💪 ;) (y)
 
Mooie dag geweest. Heerlijk.

Door niet in te pakken verlies je meer vocht natuurlijk. En ik lees ook niets over injecteren?
 
Wat een genot
Tijd over en een procureur hebben liggen.

Lekker bezig geweest en vocht genoeg om door het gepulde vlees te doen
 
Ik heb eigenlijk allen maar PP gemaakt door in te pakken. Was je nu ook veel langer onderweg dan normaal?
 
Zo, dat is wel een ‘stall 2.0’ geweest! Bedankt voor het delen, ik blijf ook maar inpakken dan👌🏼
hopelijk toch wel van genoten
 
Terug
Bovenaan Onderaan