BasBQ
Beef en Steak

Pulled Pork voor ons kaarclubje....

 
 

JMH

Tondelzoeker
Berichten
17
Afgelopen zaterdag waren wij aan de beurt om ons kaartclubje "de 4 boeren" te ontvangen. het is dan gebruikelijk om ook het eten te verzorgen. Omdat er bij ons dan altijd wel iets van de BBQ op het menu staat en je eigenlijk toch elke keer iets anders wilt maken, heb ik afgelopen zaterdag mijn 2e PP sessie gehad. Voor de PP een stuk Boston Butt (3 kg) van het Hollandse Wroetvarken van Beef en steak besteld in de aanbieding. Een mooi stuk vlees welke ik vrijdagavond heb ge?njecteerd en gemarineerd. Daarna lekker de koelkast in en zaterdagmorgen om 08:30 op de BBQ.





Nadat mijn thermometer het na anderhalf uur begeven had, heb ik een andere vleesthermometer kunnen regelen om i.i.g. de vleestemp. in de gaten te houden. De temp van de BBQ kon ik in de gaten houden middels de deksel thermometer. Halverwege de middag de glace er op gesmeerd en om 16:30 was de uiteindelijke temp van 88 graden bereikt (zonder inpakken in folie). Helaas heb ik hier geen foto's van. Vervolgens de PP ingepakt in Folie en in doeken. Dit weggezet in de tempexbox van Beef en Steak om dit tegen 20:45 uur te pullen. Het vlees was nog heerlijk warm en lekker sappig. Omdat het zo lekker sappig was heb ik geen eindsaus of vocht toegevoegd. Het eindresultaat was subliem................toch wel weer trots op een geslaagde sessie die weer de nodige complimenten heeft opgeleverd.





Oh ja, er is tussendoor ook nog gekaard. Weer genoeg geld verloren voor de pot, maar wel lekker gegeten.

Groeten, Jitze
 
"de 4 boeren" zullen gesmuld hebben  ;)
 
Zeker Leo. De vrouwen ook hoor. Ik had gehoopt dat er nog wat over zou blijven maar dat viel erg tegen.  ;)
 
Hahaaaa hier is ook nooit PP over... Toch vreemd.... :-/
 
Mjammie mjammie.... Binnenkort ook maar weer eens maken.
Voor mijn Knorretje..  :D
 
Ik ga ook op een kaartclub. Ziet er goed uit!
 
Na het eten en kaarten zijn ze met zijn vieren te boeren. Lekker hoor.
 
Pulled Pork vereist inderdaad wel wat patience... haha!

Sorry, de zon schijnt en ik kan alleen maar flauwigheid bedenken... mooi gerechtje!
 
Mooi streven om iedere keer weer iets anders voor je kaartmaten van de Q te maken. Dit zag er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan