BasBQ
Beef en Steak

Pulled pork voor 4 personen?

  • Onderwerp starter Twannie004
  • Startdatum
T

Twannie004

Gast
Hoi,

Ik ben op zoek naar o a een gerecht of variant van de pulled pork voor 4 personen
Veel pp gerechten zijn met lappen vlees van +- 2,5 kg maar dat is voor 4 natuurlijk veel te veel.
Zijn er nog snelle slimme truct welke ik kan gebruiken?
Daarnaast zoek ik ook andere gerechten voor een avondje heerlijk bbq.
Liefst puur van smaak met weinig ingrdeienten.
Grote liefhebber van Smokey bbq smaak en chipotle!
Alvast bedankt voor de reactie
 
Gewoon die 2,5 kilo maken ;) Het is een lang proces dat niet lekker gaat met kleinere stukjes vlees. Daarbij wat er overblijft kun je makkelijk invriezen en weer heel goed opwarmen voor een andere keer. Of je maakt er pulled pork kroketten, lopempia's, spaghetti etc. mee.
Als je toch een uur of acht bezig bent kun je het net zo goed meteen goed doen.
 
Noskos +2
 
Ik ga met Noskos mee, gewoon de hele nek pakken. Ik vries meestal wat overblijft in (meestal 2 (kleine) porties voor ons gezin van 4). Ik heb eigenlijk nog nooit kroketten, loempia's of spaghetti of wat dan ook er mee gemaakt (en dat moest ik maar eens snel veranderen).
 
Heb laatst een PP gemaakt van 1.150 kg. Dit was de eerste keer en kan natuurlijk niet vergelijken met een zwaarder exemplaar, maar het was zeer goed meegevallen en was ruim voldoende voor 4 personen. In totaal heeft hij toch een 12 uur op het ei gelegen.
 
Ik zou ook altijd voor een hele procureur gaan. Niks zo fijn als een paar pondjes pp in de vriezert waar je in een handomdraai de lekkerste bonenschotel e.d. mee maakt.
Maar een gerecht wat ook uitstekend te doseren is, is iets als
Southern Style Pork Barbecue Ribs Recipe by the B?: http://youtu.be/E93hDP8ckQs
En waarschijnlijk is dat ook heerlijk met iets van chipotle ;)
 
Ik heb een aansluitende vraag want ik heb nu een picnic van 4500 gram.

Ik heb een kamado en ik ga die dadelijk netjes schoonmaken. Daarna marineren en verder lezen hoe ik dit moet gaan aanpakken

[me=SteenErts]is een veelvraat, ik weet het :p[/me]
 
SteenErts zei:
Ik heb een kamado en ik ga die dadelijk netjes schoonmaken. Daarna marineren en verder lezen hoe ik dit moet gaan aanpakken

[me=SteenErts]is een veelvraat, ik weet het :p[/me]

Ga jij je Kamado marineren SteenErts??
=))
 
ReneR zei:
SteenErts zei:
Ik heb een kamado en ik ga die dadelijk netjes schoonmaken. Daarna marineren en verder lezen hoe ik dit moet gaan aanpakken

[me=SteenErts]is een veelvraat, ik weet het :p[/me]

Ga jij je Kamado marineren SteenErts??
=))

Zorgt voor ongekende resultaten: :D
 
SteenErts zei:
ReneR zei:
SteenErts zei:
Ik heb een kamado en ik ga die dadelijk netjes schoonmaken. Daarna marineren en verder lezen hoe ik dit moet gaan aanpakken

[me=SteenErts]is een veelvraat, ik weet het :p[/me]

Ga jij je Kamado marineren SteenErts??
=))

Zorgt voor ongekende resultaten: :D

Ach, zolang het maar geen "groente marinade" is =))
(refereert aan andere topic)
 
Terug
Bovenaan Onderaan