Het was weer eens tijd om pulled pork te maken. En veel ook, daarom naar de makro gegaan om een enorm procureursbots (zoals mijn huisgenoten het noemen) te halen. Ik wilde veel rook en veel bark. Dat is helaas niet echt gelukt, de rest allemaal wel. De run duurde rond de acht uur, ik was om half 5 's middags begonnen. Dat was iets later dan gepland, maar het kon niet anders.
Dit keer heb ik zelf een rub gemaakt, de ingredienten waren 3 eetlepels zout, 3 eetlepels peper, 2 theelepels paprika en 2 theelepels chilipoeder en nog een vleugje 5-spice.
Na 4 uur een glaze aangebracht van ketchup, whiskey, appelazijn, annanassap, suiker, bruine suiker en nog wat andere ingredienten.
Het gebruikte rookhout is 3/4 eiken 1/4 acacia.
Bij een graad of 75 in folie gewikkeld tot de temperatuur 89 graden was. De prikker ging er in als boter dus hij was goed, ook lekker jiggly als een pudding.
Toen een half uur laten rusten, lekker ongeduldig want ik wilde gaan slapen. Uiteindelijk om 1 uur 's nachts de procureur gepulled.
Foto's

Een aantal uur onderweg op de bbq, ik schat in een uur of 3,5 a 4

Begin van het begin

Net voor de folie

Klaar.

Klaar, zie geen bark. Balen.

Wel een smokering

Tadaaaaa.
Ik moet nog proeven, maar het rook wel echt heel erg lekker.
Dit keer heb ik zelf een rub gemaakt, de ingredienten waren 3 eetlepels zout, 3 eetlepels peper, 2 theelepels paprika en 2 theelepels chilipoeder en nog een vleugje 5-spice.
Na 4 uur een glaze aangebracht van ketchup, whiskey, appelazijn, annanassap, suiker, bruine suiker en nog wat andere ingredienten.
Het gebruikte rookhout is 3/4 eiken 1/4 acacia.
Bij een graad of 75 in folie gewikkeld tot de temperatuur 89 graden was. De prikker ging er in als boter dus hij was goed, ook lekker jiggly als een pudding.
Toen een half uur laten rusten, lekker ongeduldig want ik wilde gaan slapen. Uiteindelijk om 1 uur 's nachts de procureur gepulled.
Foto's

Een aantal uur onderweg op de bbq, ik schat in een uur of 3,5 a 4

Begin van het begin

Net voor de folie

Klaar.

Klaar, zie geen bark. Balen.

Wel een smokering

Tadaaaaa.
Ik moet nog proeven, maar het rook wel echt heel erg lekker.