Afgelopen weekend hadden we een feestje omdat de vrouw jarig was geweest. Voor de zaterdagavond stond een planning van zo'n 20 man dus misschien ff wat voorbereiden op de Q voor deze avond.
Iets wat lekker is en makkelijk op te warmen is natuurlijk pulled pork. De procureurs ge?njecteerd met All Brine.
Vervolgens een rub van Captain's Luck.
En wanneer we een temperatuur hadden van zo'n 125?C mochten beide procureurs erop.
In de tussentijd wat blokjes buikspek snijden voor de burnt ends.
Even lekker gekruid met een All Purpose Rub.
En op het plateautje boven de procureurs konden mijn blokjes gelijk mee garen.
Even lekker garen in de rook van een blok appelhout.
De procureurtjes gaarden we tot zo'n 70?C, ff inpakken met wat boter en een scheutje Jack.
De pork belly burnt ends mochten er na 3 uurtjes nog even op met wat bbq saus.
Natuurlijk ook wat kip in de BensBQ kipsat? marinade gezet (verder geen plaatjes meer van)
De burnt ends waren al even klaar toen onze pork een kern van zo'n 92?C aantikte en lekker boter gaar voelde en na wat rusten even de vuisten erin
Meer plaatjes van ons party avondje heb ik niet maar als je wat overhoud...
Een paar bladeren groene kool zo'n 5 minuten gekookt, dan vullen met pulled pork en wat atjar.
Terug op de bbq met een drizzle olijfolie.
Top, nooit eerder gemaakt/gegeten maar dit smaakt echt super!
Iets wat lekker is en makkelijk op te warmen is natuurlijk pulled pork. De procureurs ge?njecteerd met All Brine.
Vervolgens een rub van Captain's Luck.
En wanneer we een temperatuur hadden van zo'n 125?C mochten beide procureurs erop.
In de tussentijd wat blokjes buikspek snijden voor de burnt ends.
Even lekker gekruid met een All Purpose Rub.
En op het plateautje boven de procureurs konden mijn blokjes gelijk mee garen.
Even lekker garen in de rook van een blok appelhout.
De procureurtjes gaarden we tot zo'n 70?C, ff inpakken met wat boter en een scheutje Jack.
De pork belly burnt ends mochten er na 3 uurtjes nog even op met wat bbq saus.
Natuurlijk ook wat kip in de BensBQ kipsat? marinade gezet (verder geen plaatjes meer van)
De burnt ends waren al even klaar toen onze pork een kern van zo'n 92?C aantikte en lekker boter gaar voelde en na wat rusten even de vuisten erin

Meer plaatjes van ons party avondje heb ik niet maar als je wat overhoud...
Een paar bladeren groene kool zo'n 5 minuten gekookt, dan vullen met pulled pork en wat atjar.
Terug op de bbq met een drizzle olijfolie.
Top, nooit eerder gemaakt/gegeten maar dit smaakt echt super!