BasBQ
Beef en Steak

pulled pork gelukt

 

Bart1972

Vuurmaker
Berichten
53
Hallo,

Gisteren pp gemaakt in de regen onder een afdak
Duurde allemaal wat langer dan gehoopt, maar toch voor een eerste keer tevreden ( vrouw ook )
de snake liep vast omdat er niet genoeg zuurstof bij kwam beetje lopen tobben.

Vond het leuk en leerzaam om dit een keer zo te doen is wat anders dan de speklappen en de sates

Gr Bart
Kopie%20van%20IMG_20160618_171730_zps1rkbisqs.jpg
[/URL]











[/img]
 
Zo, dat ziet er lekker uit
 
Ziet er lekker uit, lusten wij hier ook wel. :D
Gefeliciteerd met je knor. :) !

Waardoor kwam je op het idee dat je snake stopte door een zuurstof tekort, en hoe heb je dat opgelost?
 
Hans zei:
Ziet er lekker uit, lusten wij hier ook wel. :D
Gefeliciteerd met je knor. :) !

Waardoor kwam je op het idee dat je snake stopte door een zuurstof tekort, en hoe heb je dat opgelost?

Bedankt voor je reactie,
Had de bbq heel stabiel op 120gr de eerste 4,5 uur daarna zakte de temp naar 100gr en de kern temp bleef steken op 70gr
Heb nog een half uur gewacht voor de glaze maar de temp ging niet meer omhoog eerder naar beneden, bij het openen lagen de flamys zo dicht tegen elkaar met daartussen as dat er geen voldoende zuurstof meer bij kwam
Toen de glaze aangebrachte moest worden heb ik vier warme briketten had toegevoegd, as verwijderd en de briketten iets verder uit elkaar geschoven daardoor ging de snake weer lopen ( als een lopend vuurtje zeg maar )
Maar voordat de temp van de pp omhoog ging was ruim een 1,5 uur verder!! ( een half uur voor de glaze /  ??n uur in de glaze )
Na twee uur in de glaze was de temp 76 graden, m.a.w. maar 6 graden omhoog gegaan!
Nadat ik het had ingepakt duurde het ongeveer 5 kwartier voor dat ik op 88 graden zat, dit ging aanzienlijk sneller
wat ik niet had verwacht
De snake kan de volgende keer zeker de helft korter!!
Hout wat ik heb toegepast was kersenhout  ( misschien is dit ook nog van invloed geweest maar dat weet ik niet )

Gr Bart



 
Als de kerntemp ontzettend langzaam omhoog / niet omhoog / omlaag gaat rond de 70 graden, is dat niet zo spannend (als hij niet is ingepakt). Dome temp die terugloopt wel inderdaad :D
Heb hetzelfde destijds ook gehad, dome temp zakte ook ineens weg. Bij mij zat er een breukje in de snake, ja dan doet hij het niet whahaha. Heeft gelukkig voor het eindresultaat niets uitgemaakt.
 
Bart1972 zei:
Hans zei:
Ziet er lekker uit, lusten wij hier ook wel. :D
Gefeliciteerd met je knor. :) !

Waardoor kwam je op het idee dat je snake stopte door een zuurstof tekort, en hoe heb je dat opgelost?

Bedankt voor je reactie,
Had de bbq heel stabiel op 120gr de eerste 4,5 uur daarna zakte de temp naar 100gr en de kern temp bleef steken op 70gr
Heb nog een half uur gewacht voor de glaze maar de temp ging niet meer omhoog eerder naar beneden, bij het openen lagen de flamys zo dicht tegen elkaar met daartussen as dat er geen voldoende zuurstof meer bij kwam
Toen de glaze aangebrachte moest worden heb ik vier warme briketten had toegevoegd, as verwijderd en de briketten iets verder uit elkaar geschoven daardoor ging de snake weer lopen ( als een lopend vuurtje zeg maar )
Maar voordat de temp van de pp omhoog ging was ruim een 1,5 uur verder!! ( een half uur voor de glaze /  ??n uur in de glaze )
Na twee uur in de glaze was de temp 76 graden, m.a.w. maar 6 graden omhoog gegaan!
Nadat ik het had ingepakt duurde het ongeveer 5 kwartier voor dat ik op 88 graden zat, dit ging aanzienlijk sneller
wat ik niet had verwacht
De snake kan de volgende keer zeker de helft korter!!
Hout wat ik heb toegepast was kersenhout  ( misschien is dit ook nog van invloed geweest maar dat weet ik niet )

Gr Bart



O.K.

Da's duidelijk, bedankt voor de toelichting.  ;)!

Grts,  Hans.
 
Lekker hoor, gefeliciteerd met je stickertje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan