BasBQ
Beef en Steak

pulled pork eerste keer

 
 

pieterb

Stoker
Berichten
286
mooie procureur bij de dorps slager gehaald en gevraagd om het randje vet te laten zitten ( meer smaak )




in de kruiden, nachtje laten staan




kooltjes aan




snake methode




bak voor driekwart vol met kooltjes  2 breed en 2 hoog en eerste stuk wat blokjes eikenhout




start en achteraf mijn eerste foutje gemaakt nl water in de opvangbak gedaan hierdoor een te lage temperatuur gekregen








tweede foutje (beter lezen  in het vervolg Pieter) volgens recept na 5 uur OF 74 C, en  ik heb gewacht tot 74 graden dus twee uur te lang gewacht met lakken




na het inpakken was de temp vrij snel ( twee uurtjes voor de bark en 1 1/2 uur voor de 88C ) op 88C




EINDELIJK




Honger ..... alles staat klaar schiet op..




spannend , issie gaar issie mals en issie lekker??????




ja hoor hij is gaar sappig mals en Heerlijk













hij smelt op de tong , heerlijk rooksmaakje ,  en zeker voor herhaling vatbaar ( minus de foutjes , maar daar heb ik dan weer van geleerd ) ;)


tijden en temp voor de geintresseerden

09.00  uur    dome 89    kern 12
10.00 uur    dome 88    kern 25
11.00 uur    dome 89    kern 38
12.00 uur    dome 89    kern 49
13.00 uur    dome 89    kern 57
14.00 uur    dome 93    kern 63
15.00 uur    dome 102  kern 66 ( water begint op te raken in de opvangbak )
16.00 uur    dome 120  kern 70
16.45 uur    dome 125  kern 74  lakken en schuifje onder voor het eerst tot 50% geknepen water was op in de opvangbak
18.45 uur    dome 126  kern 77 ( inpakken )
20.00 uur    dome 128  kern 88 ( pullen en aan tafel )
snake was voor 3/4 opgebrand en heb niet hoeven bijvullen in de 10 uur sessie


 
Dat ziet er heerlijk uit, gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Mooie sessie Piet, en ik heb als jurylid mogen proeven, ik ga mijn beurt niet voorbij praten maar wat mij betreft heb je het knorretje meer dan verdiend.
Mooi hoog op smaak maar absoluut niet te hoog, dat is een fout die ik bij anderen nog wel eens geproefd heb met hun eerste PP, een bak zout.
Deze was lekker bouillon-erig en mooi mals met een lekker Eikenhout-rookje erop ook al ben ik niet zo van het Eikenhout, begin ik nu wel te twijfelen, eigenlijk doet Eikenhout het fantastisch op de PP (ik gebruik voornamelijk Appelhout)
En gelukkig heb je de slager gevraagd het vetrandje te laten zitten, daar krijgt de PP meer smaak door en wordt/blijft hij lekker juicy.

Kortom, een heerlijke PP, waar je trots op mag zijn.
 
Pieter gefeliciteerd met je Knor  :)

Ik heb gisteren genoten van je heerlijke PP  maar ook van het verrukkelijke plukbrood van je vrouw Agnes en de heerlijke salade.
De stukjes bark met gelei eraan die mij aangereikt werden tijdens het pullen, JUMMIE
Het was erg gezellig en wat gaat de tijd dan snel.................... :D
 
Jet zei:
Pieter gefeliciteerd met je Knor  :)

Ik heb gisteren genoten van je heerlijke PP  maar ook van het verrukkelijke plukbrood van je vrouw Agnes en de heerlijke salade.
De stukjes bark met gelei eraan die mij aangereikt werden tijdens het pullen, JUMMIE
Het was erg gezellig en wat gaat de tijd dan snel.................... :D

dit gaan we zeker nog eens doen, bedankt voor jullie advies en tips , was lekker en gezellig  ;)
 
Gefeliciteerd met je welverdiende knor. Ziet er weer lekker uit.
 
Gefeliciteerd met je eerste PP badge. Foutjes zijn er om van te leren, en zo kun je vrienden nog eens uitnodigen voor een smaaktest :)
 
Mooie foto reportage ook!!!
 
Je pulled pork ziet er goed uit! Ik ga morgen ook een eerste poging wagen.

Hele andere vraag, het rooster wat op je Weber ligt, heb je deze los erbij gekocht of is dat standaard bij dit model?

Mocht je m los hebben gekocht, hoor ik graag hoe of wat :) ik ben opzoek naar dit type rooster.

Dankje!
 
Is een gietijzeren rooster van gutrost oid. Kun je zo in Duitsland bestellen.
 
Wat Noskos zegt. Ik heb hem ook uit Duitsland en ben er erg tevreden over. Heb hem ook voor de WGA.
 
Terug
Bovenaan Onderaan