Afgelopen zondag voor de eerste keer pulled chicken gemaakt als generale repetitie voor vaderdag. Dan staan MOINK balls en pulled chicken op de planning om te maken. Maar dan wil ik het eerst een keer gemaakt hebben.
Volgens recept van @NasQ op de uien na. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Gildehoen kip gebruikt, zag er goed uit.
Na het toevoegen van de rub van NasQ
Op de Bastard gelegd voor 2x een half uur op 120 graden ongeveer.
Petromax FT9 (Dutch Oven) voorverwarmd in de gewone oven en daarna voorzien van alle andere ingredienten. Ik heb dit in de gewone oven gedaan ipv de bbq omdat ik op vaderdag nadat de kip op de bbq is geweest de MOINK ballen erop ga leggen. Dat past niet tegelijk met de DO. Terwijl de kip suddert in de DO in de oven kan de bbq gebruikt worden voor de ballen. Ik wilde dit op dezelfde manier testen, zonder de eerder geteste ballen te maken.
Kip is klaar en kan de DO in
Klaar om te sudderen
Eerst na 45 minuten gekeken daarna nog eens 15 minuten gewacht maar was nog niet zo mals dat de kip met een spatel uit elkaar te duwen was.
Uiteindelijk een kleine 2 uur in de oven geweest op 120 graden en toen was het resultaat wel mals genoeg.
Duurde langer dan verwacht. Misschien heeft een gewone oven een hogere temperatuur nodig dan een bbq.
Resultaat was top, erg lekker
Test geslaagd, goed voorbereid voor vaderdag.
Dochter en schoonzoon hadden s’middags een tulband gemaakt als toetje. Dit was ook goed gelukt.
Volgens recept van @NasQ op de uien na. Daar kan ik niet zo goed tegen.
Ingrediënten
- 1 kg Kippendijen
- 3 eetlepels NasQ Chicken Rub
- 350 ml Kippenbouillon
- 250 ml Noskos The Original BBQ Saus
- 1/2 eetlepel Worcestershire saus
- 1 blikje Tomatenpuree 140 gram
Gildehoen kip gebruikt, zag er goed uit.
Na het toevoegen van de rub van NasQ
Op de Bastard gelegd voor 2x een half uur op 120 graden ongeveer.
Petromax FT9 (Dutch Oven) voorverwarmd in de gewone oven en daarna voorzien van alle andere ingredienten. Ik heb dit in de gewone oven gedaan ipv de bbq omdat ik op vaderdag nadat de kip op de bbq is geweest de MOINK ballen erop ga leggen. Dat past niet tegelijk met de DO. Terwijl de kip suddert in de DO in de oven kan de bbq gebruikt worden voor de ballen. Ik wilde dit op dezelfde manier testen, zonder de eerder geteste ballen te maken.
Kip is klaar en kan de DO in
Klaar om te sudderen
Eerst na 45 minuten gekeken daarna nog eens 15 minuten gewacht maar was nog niet zo mals dat de kip met een spatel uit elkaar te duwen was.
Uiteindelijk een kleine 2 uur in de oven geweest op 120 graden en toen was het resultaat wel mals genoeg.
Duurde langer dan verwacht. Misschien heeft een gewone oven een hogere temperatuur nodig dan een bbq.
Resultaat was top, erg lekker

Test geslaagd, goed voorbereid voor vaderdag.
Dochter en schoonzoon hadden s’middags een tulband gemaakt als toetje. Dit was ook goed gelukt.
Laatst bewerkt: