BasBQ
Beef en Steak

Pulled chicken met de INKBIRD Smoker Controller

 
 
 

Freek

Vuurmaker
Berichten
75
Ik heb een INKBIRD Smoker Controller aangeschaft welke ik met name voor de langere low and slow sessies wil gaan gebruiken.
Vanmorgen even uitgetest met wat stukjes kippendij om pulled chicken van te maken.

Werkt prima met de controller, temperatuur blijft mooi stabiel. Wel opletten wanneer de BBQ even open gaat, handigste om de controller dan even kortstondig uit te zetten, maar daarna niet te snel aan want doordat de sensor dan een lagere temperatuur detecteert wordt de ventilator geactiveerd naar 100% en schiet de temperatuur door.

Volgende week een brisket bereiden met kerst, dan komt de controller weer van pas.

IMG_0315.jpeg


IMG_0319.png


IMG_0317.jpeg


IMG_0318.jpeg


IMG_0320.jpeg


IMG_0321.jpeg
 
Ziet er goed uit!

Hoe gaat het met je brandstof verbruik ic met de inkbird? Heb je het idee dat je nu in een sessie veel meer verbruikt?
 
Ziet er goed uit!

Hoe gaat het met je brandstof verbruik ic met de inkbird? Heb je het idee dat je nu in een sessie veel meer verbruikt?
Nog geen idee, vanmorgen voor de eerste keer gebruikt in een sessie van ca. 1,5 uur.
Maar verwacht eigenlijk niet echt een afwijkend verbruik.
 
Het doorschieten van temperatuur ligt ook aan de plaatsing van de voeler.

Achteraan heb je in open toestand nog veel meer stralingswarmte van je deksel.
Je kan die best vooraan op je rooster zetten. Als je Q dan open gaat krijgt die sneller een hoop koude lucht en gaat je controller beter detecteren dat je deksel open doet en gaat hij niet vol beginnen blazen.

Dit ervaar ik met mijn beide controllers, zowel de inkbird als de Signals&Billows.
 
Het doorschieten van temperatuur ligt ook aan de plaatsing van de voeler.

Achteraan heb je in open toestand nog veel meer stralingswarmte van je deksel.
Je kan die best vooraan op je rooster zetten. Als je Q dan open gaat krijgt die sneller een hoop koude lucht en gaat je controller beter detecteren dat je deksel open doet en gaat hij niet vol beginnen blazen.

Dit ervaar ik met mijn beide controllers, zowel de inkbird als de Signals&Billows.
OK, thx voor de tip, zal ik eens gaan proberen.
 
Het doorschieten van temperatuur ligt ook aan de plaatsing van de voeler.

Achteraan heb je in open toestand nog veel meer stralingswarmte van je deksel.
Je kan die best vooraan op je rooster zetten. Als je Q dan open gaat krijgt die sneller een hoop koude lucht en gaat je controller beter detecteren dat je deksel open doet en gaat hij niet vol beginnen blazen.

Dit ervaar ik met mijn beide controllers, zowel de inkbird als de Signals&Billows.
Inkbird heeft de detectie open niet denk ik.
Heeft wel een pauze toets.
Ik druk in pauze voor openen en druk nogmaals voor de pauze uit te zetten enkele minuten na sluiten.
 
Inkbird heeft de detectie open niet denk ik.
Heeft wel een pauze toets.
Ik druk in pauze voor openen en druk nogmaals voor de pauze uit te zetten enkele minuten na sluiten.

ik heb een andere inkbird (nog maar 2 of 3 keer gebruikt), volgende keer eens op letten of die dat heeft of niet.
 
Je hebt waarschijnlijk net als ik de ISC-007BW en die heeft inderdaad helaas geen pauze mogelijkheid.
De ISC-027BW blijkbaar wel, hoewel ik dat niet direct uit de specs haal.
Zonder slang rechtstreeks op de kamado is wel handiger!
 
Je hebt waarschijnlijk net als ik de ISC-007BW en die heeft inderdaad helaas geen pauze mogelijkheid.
De ISC-027BW blijkbaar wel, hoewel ik dat niet direct uit de specs haal.
Zonder slang rechtstreeks op de kamado is wel handiger!
klopt, die heb ik.

Zal volgende week eens testen.
 
Ik heb de 007 met slang.
Die heeft wel de pauze mogelijkheid.
De draaiknop even ingedrukt houden en dan gaat ie in pauze.
 
Inkbird heeft de detectie open niet denk ik.
Heeft wel een pauze toets.
Ik druk in pauze voor openen en druk nogmaals voor de pauze uit te zetten enkele minuten na sluiten.
De Inkbird ISC-027BW smoker controller heeft wel de functie deksel open signalering. Maar in een eerder review had ik gelezen dat dat niet zo lekker werkt en je dus beter zelf (druk op een knop op de controller) even de controller uit kunt zetten, deksel openen, je ding doen, deksel sluiten en dan na een paar minuten de controller weer aan zetten.
Maar ik zal bij een volgende sessie eens checken of de deksel open signalering wel goed werkt wanneer ik de temperatuur sensor aan de voorkant van de kamado plaats.
 
Ik heb de 007 met slang.
Die heeft wel de pauze mogelijkheid.
De draaiknop even ingedrukt houden en dan gaat ie in pauze.
Inderdaad :eek: (y)

Press the knob to enter menu or confirm the selection. Turn the knob to change between selections. Hold the knob to exit the menu page and back to home screen. Hold the knob to pause the fan before opening the lid.
 
Vraagje, heb je het plaatje van de inkbird blaasmond op maat geslepen op was deze al perfect passend op je kamado?
 
Dat ziet er zeer goed uit mooi stukje techniek. Weet jij toevallig of er ook een mondstuk te krijgen voor weber bbq's ?
 
Hoe is de brisket gegaan? Ben erg benieuwd naar je ervaring!
 
Hoe is de brisket gegaan? Ben erg benieuwd naar je ervaring!
Ja, dat ging goed, de Inkbird heeft de BBQ mooi op temperatuur gehouden, al hoeft dat ding niet veel te doen bij een dergelijke low-and-slow temperatuur (ca. 120 gr.). Na de brisket nog wat Tonijn steaks gegrild op ca. 200 gr., waarbij ik de Inkbird de BBQ heb laten stijgen naar 200 gr.
Nu de temperatuur sensor voor in de BBQ was geplaatst werkte de deksel open signalering ook.

Paar foto's van de kerst-brisket:

IMG_0349.JPG


IMG_0352.JPG


PHOTO-2023-12-25-18-16-29.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan