BasBQ
Beef en Steak

Pulled Beef

 
 
 
 

Frits

Administrator
Forumleiding
Berichten
20.038
Pulled Beef, deze was een beetje gezakt op de to-do-lijst maar nadat ik deze geproefd had van Harry stond deze met stip bovenaan.

De rub komt van de blog van Dennis, hyperlink volgt.

Men neme een onderrib, nek van de koe ;) en injecteer deze met bijvoorbeeld Butchers.

uma4eruq.jpg


Ik had nogal een groot stuk van 4,5 kilo en heb deze gesplitst. Daarna gerubt en ingepakt in huishoudfolie. Daarna een nachtje rusten in de koelkast.

rajajeje.jpg


Vanochtend nog een keer gerubt maar dat doe ik de volgende keer niet meer en op de Wsm.

pynemety.jpg


Roken met hickory.

yzasuza2.jpg


Na vier uur en 73 C ingesmeerd met BBQ saus van Dominique en wat ketjap en ketchup.

9u8y6eqy.jpg


Na anderhalf uur ingepakt

En laten garen tot 93 C, daarna laten rusten voor een uur en toen pullen maar.

zysyta7y.jpg


y7ejuve3.jpg


jagaga2u.jpg


Dit is echt vurrukkuluk!

Bedankt voor het kijken.

 
Het ziet er in ieder geval lekker uit, en hoe eet je dit? Net als PP, op een broodje?
 
dat ziet er heerlijk uit Frits, wil graag geloven dat jullie er lekker van geeten hebben
 
Waarom de tweede keer niet rubben? Was het teveel in combinatie met de saus?
 
Dit gaat prima op een broodje, ik heb die vandaag overgeslagen ;).
Het meeste wordt vacu?m verpakt om zondag te eten bij een bokbiermiddag.

Dennis de tweede keer rubben is niet nodig doordat er in de injectie van Butchers ook al veel smaak zit en ik sowieso niet zuinig rub. De dubbele hoeveelheid van jou rub had ik er savonds al op zitten ;).
 
Wil goed geloven dat dit heerlijk is maar die  bokbiermiddag!! Tell me more!! 8-}
 
MarBQ zei:
Wil goed geloven dat dit heerlijk is maar die  bokbiermiddag!! Tell me more!! 8-}

Bokbiermiddag is gezellig met vrienden uit de buurt een bokje drinken en wat eten. Daarna rollend naar huis.
 
Ehm even kijken, Pulled beef en bokbiermiddag op de todo;
ja hoor ik heb nog plaats!! =P~
 
Ziet er heerlijk uit.
Ga het ook eens maken.
 
Ziet er lekker uit Frits.
Heb nog een anderhalf liter fles bokbier in huis. Misschien een goed idee.
Zo'n bokbierfeestje in m'n eentje :)
 
Mmhhh....drink geen bier maar zondag is wel een mooi moment om daarmee te beginnen ;)
Ziet er super uit!
 
Oei weer een item voor de todo. Nou ja 2 misschien.... Hoe verhoud de nek zich met de voorkant (brisket) van de koe? Zit daar totaal geen 'draad'? Is dit een US koe, of gewoon nederlands?  Is PK (pulled koe) droger dan PP of los je dat (deels) op met de injectie?
Vragen, vragen vragen :D
 
Ziet er heerlijk uit Frits, deze staat ook al weer een tijdje op mijn todo lijst je maar nu ik dit nou weer zo zie ga ik dit toch snel eens maken.

Als ik tegen mijn slager zeg dat ik procureur van de koe wil, krijg ik dan het goede stuk van het beest?
 
Het is een soort draadjesvlees dat je maakt Emiel, maar dan met BBQ smaak. Ik gebruik gewoon Hollandsche koei. Gaat prima, onderrib is niet heel mager. Injectie en het vocht uit de folie maakt het af.
 
Gewoon onderrib bestellen Piet, dan krijg je het juiste stukje.
 
Piet het heet gewoon onderrib, en.het  loopt van de nek naar beneden, ze snijden er riblappen van als ik het etiket mag geloven.
Bert kan het vast beter uitleggen.
 
Tjongejongejonge, wat ziet dat er weer lekker uit!
 
Ziet er heerlijk uit! Dat kan niet anders dan hoog op mijn todo-lijst komen, had hem al eerder voorbij zien komen maar met zulke goede recensies moet ie gewoon omhoog! Ben ook erg benieuwd hoe dit zich verhoudt tot PP!
 
Terug
Bovenaan Onderaan