BasBQ
Beef en Steak

Pulked-pork dillema

 
 

Eefje

Kooltjesharker
Berichten
110
IK heb een vraag voor de pulked-pork ervaringsdeskundigen hier... over PP. Heel enthousiast een mooi stuk procureur aangeschaft van ruim 3 kg wat op dit moment in de diepvries ligt. De bedoeling is dit op mijn WSM 37  te gaan maken (1e x) en die is ben ik bang net te klein.
Nu wil ik graag advies, kan ik ipv het hele stuk vlees er ook 2 stukken van snijden? Technisch natuurlijk niet zo moeilijk als het ontdooit is, maar verstandig? Bespaar ik mogelijk hiermee ook wat kooktijd en is dit van invloed op smaak?
Alle tip en trucs welkom. Thnx
 
Ik zie niet in waarom je hem niet in 2-en kan delen. Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de gaartijd. Hoe kleiner het stuk vlees hoe kort het op de Q hoeft te liggen. Ik verwacht niet dat dit van invloed is op de smaak. Je hebt wat meer bark maar dat is geen ramp.

Maar weet je zeker dat hij er niet helemaal op past?
 
Ik denk dat hij wel past, meten is weten.
Maar je kan hem ook in tweeen snijden, kooktijd blijft zo goed als het zelfde, je krijgt alleen wat meer bark en smaak aan de buitenkant.
 
Mike +1
 
Mijn pp's zijn nooit zwaarder als 1,5 kg. Is prima te doen, meestal klaar in 7 uurtjes. Smaakt denk ik net zo goed als een pp van 3 kg.
 
Een procureur past gewoon op een WSM 37
 
Net gepast, hij past stijf bevroren n?t niet, maar ontdooit met wat friemelen zal het denk ik wel lukken... Bedenk net dat in stukken snijden nog niet zo makkelijk is aangezien het bot er nog in zit. Ik fileer zo elk visje (visboer) maar met vlees iets minder bedreven in uitbenen. Zou ik trouwens best eens willen leren?
In elk geval bedankt voor de input, met de procureur gaat het zeker goed komen, wordt vervolgd. Thnx iedereen!
 
Een procureur met bot?? Waarschijnlijk heb je dan een schouder. Maakt overigens voor de PP verder niet uit.
 
Ja hoor je kunt procoreur krijgen met of zonder bot dit hoeft dan niet direct de schouder te zijn.
 
Je kunt met ??n of twee stukken alufolie trouwens je waterpan wat groter maken om je langwerpige procureur erop te passen.
Dan laat je de zijkanten vrij zodat er genoeg warmte langs kan stromen, dan moet het lukken Eefje, veel plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan