BasBQ
Beef en Steak

Prosecco-can-chicken

 
 

javaansedolk

Vuurmaker
Berichten
51
Aangezien de badges toch wel aanlokkelijk zijn om te hebben, hierbij een fotoverslagje van prosecco-can-chicken.

Ik heb gekozen voor prosecco in plaats van bier omdat ik nog een aangebroken fles prosecco had staan en het leek mij het proberen wel waard.

Chickensitter vullen met prosecco:
IMG_20200919_152230.jpg

Kip in de kruiden en wat olie (prikkertje er doorheen om de huid weer over het vlees te houden.
Bekijk bijlage 29803
Kip op de sitter in op de bbq
IMG_20200919_153925.jpg

Kip is klaar
IMG_20200919_165309.jpg
 
Ik verwacht dat je helemaal niets hebt teruggeproeft van de prosecco!? In mijn optiek zonde van de prosecco.
Wel welkom bij de Tokkies natuurlijk 🐔
P.s. heb je nog een plaatje op het bord?
 
Lekker hé, maar het is idd zo dat er niets van die smaak in de kip trekt. Zeer vreemd vind ik zelf, maar heb al verschillende dingen geprobeerd, maar proef er niets van terug. Daarvoor zul je de kip moeten pekelen in de prosecco.
 
Lekker kippetje hoor!

Wat hierboven gezegd is ben ik het wel mee eens. Ik drink zelf het (bier)blikje altijd leeg en vul hem dan voor de helft met water. Geeft exact het zelfde resultaat. Eigenlijk nog beter, aangezien je nu ook een biertje hebt om van te genieten :p
 
Inderdaad prosecco proef je precies niets van terug, hetzelfde met bier. Je houdt wel een lekker sappig kippetje over. :) Prosecco was uit de categorie niet zo duur hoor en had ik anders uiteindelijk weggemikt ;)
 
Ik keur hem goed 😉. Welkom bij de Tokkies.
 
Maken wel een stap wat niveau betreft hier....
Ik bedoel van bier naar prosecco is toch +1.....

Wat smaak betreft proef je het bier ook niet in de kip. Moet meer voor gebeuren dan insmeren of op het blikje zetten.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Mooi kippetje. Gefeliciteerd met je tokkie.
Wie gaat er nu één maken met Moët & Chandon? 🤣
 
Kippie mooi gekleurd, zal gesmaakt hebben
 
Leuk geprobeerd die prosecco👍🏻 gefeliciteerd met je tokkie🐔
 
Lekker chicky. Moet smullen geweest zijn.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Terug
Bovenaan Onderaan