BasBQ
Beef en Steak

Projectje Afrikaanse Braai

R Kosterink

Sprokkelaar
Berichten
44
Er begint al wat vorm aan te komen
09372F42-953C-43D2-AC23-41BD8BC0CCAD.jpeg
 
Schitterend vakwerk zeg, mooi!
 
En maar gelijk 2 lagen boven elkaar met roosters 👍🏻
 
Wauw, dat ziet er strak uit.
Mag je trots op zijn!

Ook nog even een tip, heb zelf ook een braai en ben best wel even zoekende geweest naar een goede “schoorsteenconfuguratie”.
Het was even zoeken maar heb uiteindelijk 1 meter enkelwandige pijp er op gezet en toen over in 2x1 meter dubbelwandige (200 inwendig en 250 uitwendig), daarnaast een goede trekkap, de standaard die ik had gekocht bleek niet voldoende te trekken en deze pas vervangen voor een ander model, nu trekt ie als een stoomtrein .

Wat voor pijpaansluiting komt er boven op, de diameter bedoel ik.

Bij mij doet deze meteen dienst als kachel en heb er ook een haardinzet bij gemaakt, als je toch bezig bent .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Haardinzet komt nog moet nu eerst even de buiten afmaken en een draaispit inbouwen en buiten kant moet nog veranderd worden zodat hij er wat stoerder er uitkomt te ziet. Zit zelf te denken aan een uitstraling van een geklonken plaatwerk dus met klinknagels en een frame met werkblad en houtopslag en kastjes en laatjes. Dus kort gezegd we zijn er nog lang niet
 
Ik dacht aan 300 / 250 dubbelwandig plafond zit niet zo hoog dus met 2 meter ben ik er al

Twee meter is hier ook meer dan genoeg qua hoogte, alleen bleek deze met een meter extra een stuk beter te trekken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Haardinzet komt nog moet nu eerst even de buiten afmaken en een draaispit inbouwen en buiten kant moet nog veranderd worden zodat hij er wat stoerder er uitkomt te ziet. Zit zelf te denken aan een uitstraling van een geklonken plaatwerk dus met klinknagels en een frame met werkblad en houtopslag en kastjes en laatjes. Dus kort gezegd we zijn er nog lang niet

Blijf het volgen. Lijkt me erg gaaf zo’n industriële uitstraling


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan