Beef en Steak

Project buitenkeuken op balkon (tips welkom!)

Hij is helemaal dicht hoor :-)

Fase 3 kan van start gaan: Het BBQ keukenmeubel
Daarna nog wat afwerkingen, verlichting, afzuigsysteem etc... Laat die winter maar komen :cool:

IMG_5059.JPG

Een plekje om droog en een beetje uit de wind te staan voegt zoveel "zuivere bbq tijd toe" is mijn ervaring.
Als je in de gelegenheid bent en je houdt van BBQ altijd doen.

Erg mooi geworden. Beetje nieuwsgierig maar het meubel is dat eigen ontwerp?

Een plekje om droog en een beetje uit de wind te staan voegt zoveel "zuivere bbq tijd toe" is mijn ervaring.

ja indd geinig ontwerp
doet me denken aan steigerbuizen maar dan als koker.
Er zijn gewoon koker koppelingen te koop dus kan goed een eigen ontwerp zijn 😄😁

Zeker.. helemaal omdat je geen trap meer op hoeft om van keuken (alle ingredienten, koeling etc.) naar BBQ te lopen en inderdaad droog staat.

Meubel is eigen ontwerp. Natuurlijk veel afgekeken en qua afmetingen gekeken wat mogelijk is en toen alle spullen uitgerekend en los besteld. Hout nu op maat aan het zagen, beitsen en dan bevestigen. En dan hopelijk volgende week het magische Ei erin :-) :-) (!!)

Ben echt benieuwd naar het kostenoverzicht van je meubel, zou je die willen delen hier of wil je dat voor jezelf houden 😄
Voor velen is een eigen meubel maken lastig omdat ze zeggen, ik kan niet lassen maar iets op maat slijpen met een slijptol.. en dan wat puzzelen!

Ik vind het iig erg slim
ben benieuwd hoe dik je koker profiel is 30x30x2?

Ben echt benieuwd naar het kostenoverzicht van je meubel, zou je die willen delen hier of wil je dat voor jezelf houden 😄
Voor velen is een eigen meubel maken lastig omdat ze zeggen, ik kan niet lassen maar iets op maat slijpen met een slijptol.. en dan wat puzzelen!

Ik vind het iig erg slim
ben benieuwd hoe dik je koker profiel is 30x30x2?
Dat kan ik zeker delen! :-) Geen probleem hoor.. Ik denk als je een bouwpakket besteld, je niet veel duurder uit bent maar wel qua kwaliteit een stuk minder krijgt. 25x25 qua metaal of zelfs het frame van hout en alles onbewerkt.

Nu heb ik vrij dik materiaal, bijv voor al het metaal 40x40 steigerbuizen zwart genomen, van Buiskoppelingshop.nl:
Buizen op maat laten maken: https://www.buiskoppelingshop.nl/vierkante-stalen-buizen-zwart-40-x-40-mm/
Koppelingen en dergelijken: https://www.buiskoppelingshop.nl/buiskoppelingen/vierkant-zwart/diameter-40-0-mm/

Hout was van houthandel Gorinchem (3cm dik douglas hout onbewerkt, wel erg dik maar daardoor heel duurzaam).

Ff de bonnetjes erbij gezocht:
- Buiskoppelingshop circa €580,-
- Hout was €373,-, maar dat is compleet afdak + meubel. Denk qua meubel dat je voor 100-150€ makkelijk klaar kan zijn
- Aanrechtblad is van IKEA dacht 75 of 80€
- Beits 1 pot HK Remmers lazuur (pine/lariks) van 2,5 liter circa 55€
- wielen zijn Zwenkwielen met rem van wielenoutlet (300kg per wiel max last) voor 56€

Wat ik nog niet heb is het egg nest en de deurgreepjes, scharnieren etc. Zal ook wel tussen de 50-75€ bij elkaar gaan kosten

Dus voor 1000€ heb je een super stevig, goed rollend en duurzaam meubel welke hopelijk nog wel 20-30 jaar meegaat :D

@Rickr Dank! Heb zelf de Weber Summit. Die ga ik vooralsnog niet inbouwen maar was nog opzoek naar een multifunctioneel verrijdbaar werkplek / statafel (s) / buffet tafel. Jouw ontwerp met de rechthoekige profielen spreekt mij zeer aan!

Mooi project. Vind vooral ook je frame van je buitenkeuken heel mooi en goede oplossing voor als je niet zelf kan lassen zoals ik.
Vraagje hoe zet je je bbq straks op de juiste hoogte in je meubel? Ga je daarvoor dwarsbalken plaatsen?

Terug
Bovenaan Onderaan