Beef en Steak

Procureur, de eerste keer..

Gummiebeer

Vuurmaker
Na chuck roast, spareribs, MOINK balls en nog eens spareribs is het tijd geworden voor procureur!

IMG_20210101_144052.jpg

Een mooi stuk van 3 kilo ligt the shinen op het rooster lekker in de rub.
14:45 begonnen en de bbq op laten lopen tot 115 graden. Wonderbaarlijk genoeg bleef ik de temperatuur goed de baas, ik begin de Weber te kennen. 😃
IMG_20201231_195024.jpg

Na die 5 uur, kerntemperatuur was 72 graden, lekker ingesmeerd met zoete bbq saus en weer 2 uur op de bbq.
Daarna in de dubbele folie, deze keer bbq folie want al doende leert men! 🙄

Daarna was het wachten. Tussendoor nog een paar briketten bijgevuld. Temperatuur steeds controleren 😅 Kerntemperatuur was 75 met inpakken en om 01:45 was de 90 bereikt!
Uitwasemen maar
IMG_20210102_005401.jpg

In totaal 10 uur op de bbq, daarna nog een uur laten rusten en gepulled en gesnoept.
IMG_20210102_172829.jpg

Is erg lekker, trok goed uitelkaar en ook nog mals. Voor de volgende keer ga ik wat dingen anders doen met procureur. 😉
IMG_20210102_180726.jpg

Ziet er goed uit(y) een rieten tafel is geen bbq😜 heb je ook een foto dat het vlees op de bbq ligt, anders is het niet gebeurd!

Ziet er uit als een mooi resultaat! Helaas is het niet gebeurd 🙈 De volgende keer dat ene plaatje schieten en je krijgt het wonderschone Knorretje 🐷

Ziet er goed uit(y) een rieten tafel is geen bbq😜 heb je ook een foto dat het vlees op de bbq ligt, anders is het niet gebeurd!
Dat viel mij ook al op.

Das erg jammer want het Is een mooie run geweest, met nog eens nachtwerk ook.
Gelukkig Is er een lekkere portie pp uitgekomen.

Nou Gummiebeer, bravo voor je enthousiasme, lekker de hele nacht door BBQ-en is top man!

Had je dit bewust zo gepland vanwege oud en nieuw en een mooi midnight-snack met je vrienden?

Het broodje ziet er zalig uit, mijn complimenten!

PS hier stond de wekker (op mijn laatste vakantiedag) op 07:30 uur zodat ik wat eerder klaar ben vandaag, maar het zal ook wel donker worden straks... Succes met de volgende run!

Stom, stom, stom;)
Geen foto van het vlees op de BBQ, dus is het niet gebeurd.
De regels zijn duidelijk, ondanks dat het er heel lekker uitziet, gaat deze helaas naar de asbak.

Als ik @Gummiebeer was zou ik per direct een foto maken van een fikkende rietentafel en roepen ECHTWEL.
Haha, ach zie het maar zo, een goede reden om het snel te herhalen

Ja, dat was toch wel een beetje een cruciale fout om er geen foto van te maken op de bbq..nachten slecht van geslapen! 😜 Gaat mij niet weer gebeuren dus plan ik gewoon weer een nieuwe (nacht) sessie in! Alles voor de 🐷 badge 🤣

Nou Gummiebeer, bravo voor je enthousiasme, lekker de hele nacht door BBQ-en is top man!

Had je dit bewust zo gepland vanwege oud en nieuw en een mooi midnight-snack met je vrienden?

Het broodje ziet er zalig uit, mijn complimenten!

PS hier stond de wekker (op mijn laatste vakantiedag) op 07:30 uur zodat ik wat eerder klaar ben vandaag, maar het zal ook wel donker worden straks... Succes met de volgende run!
Dank!
Het was niet bewust gepland, het was een opvlieging omdat het kon 😃
Met een paar glaasjes whisky was het goed uit te houden 🤭

Terug
Bovenaan Onderaan