BasBQ
Beef en Steak

Probleem Bbq meubel voor Weber 57 en evt Bastard Large

 
 
 

Bucari007

Stoker
Berichten
286
Hallo Allemaal,

Ik ben de laatste hand aan het leggen voor het plan voor mijn houten buitenkeukentje met betonnen blad, maar kom er niet helemaal uit.

Probleem 1: werkhoogte.
Ik ben zelf best lang 195cm en heb in de keuken een blad van 95cm hoog. Nu wil ik dat buiten ook maken, echter ik zal dit jaar nog werken met mijn weber 57, maar wil deze graag vervangen voor de bastard large (sta open voor een goed alternatief).
Nu was het natuurlijk super geweest om gelijk een meubel te bouwen voor de evt nieuwe kamado, echter vrouw šŸ˜ en budget laten dat niet toe en wil dit jaar toch echt een meubel hebben staan.
Kamado komt 10cm?? Boven werkblad uit en wordt 105cm niet wat aan de hoge kant? Mensen ervaringen mee?

Probleem 2: Weber 57 moet tzt plaatsmaken voor kamado large.
De uitsparing die ik nu aanhoud in het blad is 60cm, hier gaat de evt kamado ook wel inpassen en vind het niet erg als deze iets ruim valt, dus dat is geen probleem. Scharnier zal boven het blad uitkomen tzt, maar hoeveel ruimte houd ik achter de uitsparing over om de deksel goed open te kunnen doen?? De keuken staat strak tegen de muur onder een eigen overkapping, dus er is geen speling achter het blad.
Ik heb nu 20cm aan achterzijde overgelaten, een KJ opgemeten en volgens mij moet dit lukken.
Hebben jullie hier nog tips/ideeƫn over??

Het zijn de laatste lootjes en heb zo'n zin om te beginnen! De uitsparing rechts wordt trouwens een 2 pits inductie.

Hopelijk kan ik met jullie tips de tekeningen compleet maken en hout gaan bestellen!

Bedankt alvast!
20200422_150043.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zit met precies dezelfde uitdaging. Ook ik sta op het punt om een Bartard Large aan te schaffen en wil een tafel maken welke tegen de muur geplaatst zal worden. Ik kan nergens vinden hoeveel de deksel uitsteeks als hij open is. Binnenkort maar eens gaan meten bij de Intratuin hier in de buurt :).
 
Ik zit met precies dezelfde uitdaging. Ook ik sta op het punt om een Bartard Large aan te schaffen en wil een tafel maken welke tegen de muur geplaatst zal worden. Ik kan nergens vinden hoeveel de deksel uitsteeks als hij open is. Binnenkort maar eens gaan meten bij de Intratuin hier in de buurt :).
Kheb al gemeten, ook de Masterbuild (deze heeft iets minder ruimte nodig), maar beide komen ze wel op zo'n 30cm minimaal. Dan wordt het blad wel heel erg diep (lees minimaal 100cm), dus ik heb gekozen om hem "schuin" te zetten en richting de hoek te openen. Dan heb je in principe genoeg aan 20cm erachter en ernaast. Het is niet ideaal, maar een werkblad van 100cm vond ik zelf wel heel diep.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
ik heb zelf ook een tafel met een weber 57 erin (blad is ongeveer 80 cm diep) heb nu daarnaast ongeveer een jaar de compacte grill guru staan. Kwa werkhoogte is dat nooit een probleem geweest. Heb nu de grizzly grill large gekocht en dacht die ga ik op de plek van de weber zetten. Maar dat gaat dus niet lukken. Je moet rekening houden met de diepte van de Kamado als je het deksel open doet net zoals hierboven idd beschreven is. Hij gaat dan idd bijna 25 a 30 cm naar achteren uitsteken. Ik zit nu zelf maar te denken om een nieuwe tafel te maken waarbij hij dan idd in de hoek komt te staan en de bestaande op MP te zetten :unsure:
 
ik heb zelf ook een tafel met een weber 57 erin (blad is ongeveer 80 cm diep) heb nu daarnaast ongeveer een jaar de compacte grill guru staan. Kwa werkhoogte is dat nooit een probleem geweest. Heb nu de grizzly grill large gekocht en dacht die ga ik op de plek van de weber zetten. Maar dat gaat dus niet lukken. Je moet rekening houden met de diepte van de Kamado als je het deksel open doet net zoals hierboven idd beschreven is. Hij gaat dan idd bijna 25 a 30 cm naar achteren uitsteken. Ik zit nu zelf maar te denken om een nieuwe tafel te maken waarbij hij dan idd in de hoek komt te staan en de bestaande op MP te zetten :unsure:
Als je 20cm aan de zijkant en aan de achterkant overhoud dan past de deksel diagonaal prima open! Ik heb hem in de BBQshop in de hoek van de showroom gezet en afstanden nagebootst. Ik vond een blad van 100cm diep wel erg groot. Dus zit nu op 90cm diep en dit wordt al een behoorlijke unit, dus voor mij is het prima nu.


Beton wordt volgende week gegoten, dus hoop het dan echt te testen.

Verstuurd vanaf mijn LM-G810 met Tapatalk
 
Ben heel benieuwd hoe dat beton gaat worden..zit er zelf voor de volgende tafel ook aan te denken. Wil de compact dan inbouwen en de large in de hoek geschoven met het blad eromheen maar de voorkant vrij. zodat je hen erin kan "schuiven" ipv in de tafel tillen. maar het zijn nog maar ideeƫn..nog even laten rijpen ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan