BasBQ
Beef en Steak

primo oval xl rvs tafel

B

BVD

Gast
Hallo,

ik ben bezig met een rvs tafel, waarin een granieten blad op moet komen.
Het frame is inmiddels gelast en moet alleen her en der nog wat bijgewerkt worden.
Het blad komt over 2 tot 2,5 week als het goed is.
hier gaat hij op lijken.
oivinr.jpg


Hier alvast wat foto's
10e4gac.jpg

jp9es6.jpg
 
Dat ziet er bijzonder strrrrak uit!
 
Hij ziet er erg mooi uit.
Als jou Primo hierin moet staan zou ik toch zeker wat versteviging in de vorm van dwars balken maken.
Graniet is best sterk maar het blijft natuursteen.
 
Kan je er nog een laten maken? ;-)
 
Als hij zo wordt als op de bovenste foto kan je hem in de woonkamer zetten als meubelstuk zo mooi is hij dan ;)
 
Bert ik denk dat ik er ook 2 dwarsliggers tussen ga maak, voor de zekerheid.
Of het nodig is weet ik niet, de voetjes van de primo xl komen nu eigenlijk recht boven de lange liggers te staan. En werken dan eigenlijk weinig kracht uit op het midden van het natuursteen.
 
Ik heb een tuintafel met hetzelfde ontwerp als bovenste foto, frame heeft 2 dwarslatten en is van RVS. Daar ligt een granieten plaat van 2 bij 1 meter, 4 cm dik op. Naast dat het ding niet te verplaatsen is, gaat het prima op die dwarslatten, dus qua gewicht zou ik niet zoveel zorgen maken als ik jou was.
 
Je kunt ook een plaat watervast verlijmd multiplex onder het blad plakken, gebeurt bij keukenbladen ook erg vaak!
Maar volgens mij doe jij "iets" in/met rvs....want dat is een erg mooie tafel aan het worden!!!
 
BVD zei:
Bert ik denk dat ik er ook 2 dwarsliggers tussen ga maak, voor de zekerheid.
Of het nodig is weet ik niet, de voetjes van de primo xl komen nu eigenlijk recht boven de lange liggers te staan. En werken dan eigenlijk weinig kracht uit op het midden van het natuursteen.

Dat kon ik niet zien, dan zal het wel mee vallen.
 
Voor de zekerheid toch maar een versteviging gemaakt.
Deze zit recht onder de primo.

30rwmj9.jpg

28mmzc7.jpg


Ik hoop dat de bladen eind of begin volgende week komen.
 
Kwijl. Kan je zelf alu lassen?
 
Jappert zei:
Kwijl. Kan je zelf alu lassen?

Daar heb je weinig aan als je een rvs tafel gaat maken ;)
 
Dat bedoel ik eigenlijk ook..... :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan