BasBQ
Beef en Steak

Prijzen buikspek/speklappen

meinonA

Stoker
Berichten
274
Hallo allemaal. Kan iemand dit verklaren?
Kortgeleden heb ik een video van PitmasterX gezien die zei dat je geld bespaard als je grote hoeveelheden niet versneden vlees koopt.
Hoe komt het dat de niet versneden buikspek per kg duurder is als de á la minute speklappen in deze afbeelding?

IMG_20220518_155802__01.jpg
 
Denk dat Roel verwijst naar de groothandel zoals hanos en Sligro, daar is het wel iets gunstiger geprijsd en zeker betere kwaliteit dan bij Hoogvliet.

de supers proberen mee te liften op de hype rondom onze hobby.. helaas…
 
Vind het nogal een verschil, lijkt wel twee keer zo duur. Zou het een fout kunnen zijn.

Edit verkeerd gezien, de prijzen zijn vrijwel gelijk. Zou het volgende keer gewoon in de winkel vragen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de kilo prijs zie ,scheelt het niet zo veel .
En is a la minute zelf iets duurder.
 
Die BBQ Stickers zijn erg kostbaar?
 
Ik zie nu dat de foto niet helemaal scherp is geüpload.
PitmasterX zei dat bulk per kg goedkoper is.
Hoe verklaar je dat de:
Buikspek (rechts) 10,49
Buikspek (midden boven) 9,99
Speklappen (links) 9,78
En a la minute speklappen (midden onder) 11 euro is?
Je zou toch verwachten dat de normale speklappen duurder zijn dan het grootste stuk, en het minder grote stuk qua prijs ertussenin zit?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Wat is nu precies je punt? Als je twijfelt of de prijs in de supermarkt wel klopt, moet je het aan de supermarktmanager vragen.
Als je twijfelt of PitmasterX zijn statement klopt, moet je dat toch aan hem vragen?

Persoonlijk vind ik het niet zo gek dat de prijzen nagenoeg overeen komen. Eigenlijk had ik de speklapjes nog goedkoper verwacht, daar is namelijk meer animo voor. Er zijn minder mensen die een stuk buikspek van bijna 2kg kopen, dus de kans dat hij dit weg moet gooien is groter. Daar betaal je dus ook voor.
 
Het gaat bij de diverse supers veelal ook om de portiegrootte, als je 2 speklapjes koopt zijn ze per kilo duurder als een pak met 8 speklappen of een ongesneden stuk vlees.
 
Ik twijfel niet aan 1 van beide.
Het ziet er alleen tegenstrijdig uit dat er binnen de BBQ wereld wordt gezegd dat je het beste in bulk moet aankopen om de kiloprijs naar beneden te halen terwijl het precies andersom is in dit voorbeeld.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Ik gok dat Roel/PitmasterX zijn vlees boodschappen niet bij de supermarkt doet. Dat zal echt wel schelen.
 
Verpakking moet ook betaald worden.
Als ik bij de lokale slager spek in grote stukken bestel krijg ik altijd korting.
 
Ik gok dat Roel/PitmasterX zijn vlees boodschappen niet bij de supermarkt doet. Dat zal echt wel schelen.

Denk dat daar het verschil zit inderdaad, bij Makro / Sligro / Hanos is doorgaans "aan één stuk" iets goedkoper dan op een schaal in porties gesneden.
 
Denk dat daar het verschil zit inderdaad, bij Makro / Sligro / Hanos is doorgaans "aan één stuk" iets goedkoper dan op een schaal in porties gesneden.
Dat bedoel, maar in het voorbeeld zijn de porties goedkoper als de grote stukken. Precies andersom dus. Vandaar mijn vraag.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Jouw vraag klopt volgens mij niet. De buikspek ongesneden kost 10,49 PER KILO.
De ala minute lapjes 11,00 PER KILO. Dus gesneden zijn 0,51 duurder PER KILO.
Wat mij bevreemd is het prijsverschil tussen de 2 stukken ongesneden buik. Daar zou je idd verwachten dat het grotere stuk goedkoper zou zijn dan de kleinere portie.
Er is natuurlijk ook nog een kans dat de slager zich heeft vergist met het stickeren. Dus ipv het hier te vragen, zodat wij in de wilde weg gaan zitten speculeren zou ik de slager even aanspreken.
Het is maar een idee….
 
Jouw vraag klopt volgens mij niet. De buikspek ongesneden kost 10,49 PER KILO.
De ala minute lapjes 11,00 PER KILO. Dus gesneden zijn 0,51 duurder PER KILO.
Wat mij bevreemd is het prijsverschil tussen de 2 stukken ongesneden buik. Daar zou je idd verwachten dat het grotere stuk goedkoper zou zijn dan de kleinere portie.
Er is natuurlijk ook nog een kans dat de slager zich heeft vergist met het stickeren. Dus ipv het hier te vragen, zodat wij in de wilde weg gaan zitten speculeren zou ik de slager even aanspreken.
Het is maar een idee….
Die a la minute speklappen is dan het enige die wel duurder is. Die andere dikkere speklappen zijn weer goedkoper dan die grote stukken.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Nou, hier weet niemand het dus. Op naar de slagert! Of we gaan Roel ( PitmasterX) voor het blok zetten! “ jij jokt”! 😂😂

9F414AE9-EF0D-4EA7-8F1B-966E7DE6037E.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dat bedoel, maar in het voorbeeld zijn de porties goedkoper als de grote stukken. Precies andersom dus. Vandaar mijn vraag.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

En ik bedoel Makro / Sligro / Hanos zijn geen supermarkten maar groothandel en daar zit mogelijk het verschil.
 
En volgens mij heeft PmX (lijkt wel een rapper als je t zo schrijft) hele goeie connecties met zn lokale slager. Bij een slager zal het ook weer anders zijn omdat je daar het personeel daadwerkelijk werk bespaard
 
Terug
Bovenaan Onderaan