BasBQ
Beef en Steak

PP volgens Big Bob.

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Vanochtend kreeg ik in ene zin om weer eens PP te maken. Gelukkig lag er nog een procureur in de vriezer dus die er gauw uitgevist en snel laten ontdooien in een water bad.

Het recept dat ik deze keer gebruik is het "Eight-Time World Championship Pork Shoulder" recept uit het BBG BBQ book van Chris Lilly.

De rub;
bbgpp1.jpg


Procureur ge?njecteerd en gekruid;
bbgpp2.jpg


Het hele zakie in een ziplock zak om even lekker in te trekken in de koelkast;
bbgpp3.jpg


Vanavond om een uur of 10 gaat het verder....
 
ziet er lekker uit, heb er alle vertrouwen in
 
Ben benieuwt, we gaan je volgen
 
De procureur ligt er net een half uurtje op.

De smoker schommelt tussen de 109C en de 112C en de procureur is nu al 20C

Rook signalen 8)
bbgpp4.jpg


De iPid is bezig het vuurtje aan te wakkeren.
bbgpp5.jpg


Nu maar eens een paar uurtjes niks doen.

word vervolgd.....
 
ziet er goed uit, succes verder ik blijf je volgen
 
De iPid staat rustig te snorren. De WSM blijft mooi rond de 110C, de procureur is al  59C en de Maverick staat op m'n nachtkastje.

Ik kan met een gerust hart gaan slapen. :)
 
Ik heb hem ook al eens gemaakt, ga je hem inpakken? Ik heb dat toen niet gedaan.
 
De PP gaat lekker zo. De WSM is 108C en de procureur is al 84C.

Ik ga zo moppen en foto's maken. Ik denk ook dat ik de temperatuur wat lager ga zetten want het gaat me iets te hard.

Het was niet eigenlijk m'n bedoeling om hem in te pakken, maar het lijkt erop dat ik de procureur een paar uur warm moet zien te houden.
 
Ik heb net gemopt en de temperatuur wat lager gezet.

Na 12 uur roken;
bbgpp6.jpg
 
Krijg er ook trek in als ik dit weer zien, hij gaat wel hard piet, word erg vroeg een broodje 8)
 
Het inpakken was niet om hem warm te houden dacht ik, maar meer een ongeveer dezelfde techniek die Bert van de week losliet op zijn pulled pork, het versnellen van het proces.
Hij gaat lekker zo trouwens! En warm houden is beter dan te laat uitkomen ;)
 
Ik heb het boek toevallig voor me liggen, dus ga dit hoofdstukje eens lezen. Ik ga hem binnenkort ook maar eens maken :) het ziet er goed uit tot nu toe!
 
86C nu. Ik had de temperatuur van de WSM een beetje lager gezet dus het liep niet zo snel meer op. De iPid staat nu weer op 110C, ik denk wel dat de brandstof begint op te raken want de regeling is nu een stuk minder stabiel.
 
zou je dan net voor die paar graden bij moeten vullen?
 
Gewoon nog even laten liggen, 110 graden is toch prima? Vertrouw je het niet helemaal gooi dan nog 15 briketten bij de rest
 
88C ;D

Ik moest voor het laatste uurtje toch nog een paar hete briketten toevoegen.

bbgpp7.jpg


bbgpp8.jpg


Hij ligt nu in een handdoek gewikkeld te wachten tot mevr. Nosmo thuis komt.

 
hij ziet er al prachtig uit hoor
 
Heel mooi, bij mijn volgende keer trek ik het gelijk uit elkaar ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan