M
Milos666
Gast
Verslagje van mijn bereiding van pulled pork.
Omdat ik de mogelijkheid had om een wsm te lenen ging ik gelijk maar voor mijn volgende uitdaging, "pulled pork". Na het internet te hebben afgestruind voor een recept, kwam ik toch weer bij Noskos terecht. Bij BBquality een boston butt van 3.5 kilo besteld, deze werd netjes op tijd afgeleverd dus mocht nog even rusten in de koeling.
De dag voor bereiding alles gereed maakt. Southern succor pork rub en injectiemix gemaakt.

Rub en Injectie mix

Schoon gemaakt en bijgetrimd

Injecteren

Rub ingewreven

Inpakken en nog een nachtje in de koeling.

De volgende morgen de wsm opgestart volgens de Minion methode, en bij een temperatuur van 110?C kon het lapje erop.

Na een temperatuur ven 74?C berijkt te hebben de glaze aan gebracht

2 uur later de butt ingepakt en wachten tot 88?C

Bij 88?C het stukje ingepakt om nog even een uurtje rusten

Resultaat met met eindsaus

En het was best lekker
De volgende keer ga ik meer vocht toevoegen tijdens de Texas crutch om het nog sappiger te krijgen en een foto maken van een opgemaakt broodje. En ik ga weer even sparen voor een smoker.
Omdat ik de mogelijkheid had om een wsm te lenen ging ik gelijk maar voor mijn volgende uitdaging, "pulled pork". Na het internet te hebben afgestruind voor een recept, kwam ik toch weer bij Noskos terecht. Bij BBquality een boston butt van 3.5 kilo besteld, deze werd netjes op tijd afgeleverd dus mocht nog even rusten in de koeling.
De dag voor bereiding alles gereed maakt. Southern succor pork rub en injectiemix gemaakt.

Rub en Injectie mix

Schoon gemaakt en bijgetrimd

Injecteren

Rub ingewreven

Inpakken en nog een nachtje in de koeling.

De volgende morgen de wsm opgestart volgens de Minion methode, en bij een temperatuur van 110?C kon het lapje erop.

Na een temperatuur ven 74?C berijkt te hebben de glaze aan gebracht

2 uur later de butt ingepakt en wachten tot 88?C

Bij 88?C het stukje ingepakt om nog even een uurtje rusten

Resultaat met met eindsaus

En het was best lekker
De volgende keer ga ik meer vocht toevoegen tijdens de Texas crutch om het nog sappiger te krijgen en een foto maken van een opgemaakt broodje. En ik ga weer even sparen voor een smoker.