Beef en Steak

Porky time!

A3N

Stoker
Na de spareribs van vorige week had ik nog wat van mijn Koreaanse rub over, wat kimchi mayonaise en ingrediënten om nog eens Koreaanse bbq-saus te maken. Pulled pork maak ik elke week, maar een Koreaanse variant stond al een tijdje op mijn lijst. Sinds een stuk procureur zo geregeld is ging dat hem vandaag worden.

Gisternacht voordat ik naar bed ging het vlees ingespoten met vocht welke ik als volgt heb gemaakt:
- 100gr appelsap
- 50gr maple syrup
- 50gr sojasaus
- 50gr rijstazijn
- 1el sesamolie

Vervolgens het vlees ingesmeerd met gochujang en daarna in de rub gezet welke net als vorige week bestaat uit:
- 6 el gochugaru
- 2 el gerookte paprika
- 2 el knoflookpoeder
- 2 el zout
- 2 el palmsuiker
- 1,5 el komijnpoeder

Vanochtend de wekker gezet op een voor een horecapersoon vroeg zat tijdstip en de bbq aangeslingerd. Gezien het resultaat van vorige week goed is bevallen werken we vandaag wederom met appelhout. Om een uur of 8 lag ie erop. Helaas vergeten om een foto vooraf te maken, het vlees had weer een mooie rode kleur. Hier zijn we ongeveer anderhalf uur onderweg.

IMG_7258.jpeg

Ook deze pp kan ik vanuit de jacuzzi in de gaten houden, maar nu met een bakje koffie 😉. Mocht de context je hier ontbreken, het is een knipoog naar een eerder verslag.

IMG_7253.jpeg

Ondertussen de Koreaanse bbq-saus gemaakt met deze ingrediënten:
- 80gr sojasaus
- 100gr rijstazijn
- 50gr maple syrup
- klompje gember in stukken
- 1el sesamolie
- 1el gochujang
- 5el abrikozen jam

Tegen 13:00 was de kern 65c en ben ik gaan lakken. Een uur later nogmaals.

IMG_7261.jpeg

Daarna ingepakt en geduld moeten hebben, dit exemplaar was bij 99c kern zacht. Volgens mij heb ik hem er rond 17:45 af gehaald. Uiteraard laten rusten en toen uit elkaar getrokken. Vocht uit het folie en saus erbij.

IMG_7267.jpeg

Broodje gegrild en ondertussen even boodschappen gedaan in de tuin. Beetje sla, beetje komkommer. Nog even wat kimchi mayonaise erop, pp erop en aanvallen. Zeker geen straf 😁.
IMG_7270.jpeg

IMG_7272.jpeg

Nou dat is zeker geen straf A3N 😋

Hoe deed de Koreaanse bbq-saus het op het varkensvlees?

Ik maak de koreaanse PP altijd op de wijze van NOSKOS en die bevalt altijd prima, Ben wel benieuwd naar deze versie! Ik heb hem opgeslagen om eens gaan te maken. dankjewel voor het recept!

Terug
Bovenaan Onderaan