Beef en Steak

Pork Belly Burnt Ends

Robdijn

Pitmaster
Koreaanse Pork Belly Burnt Ends, nee niks Koreaans en dus ook geen deelname voor de fotowedstrijd deze maand 😉.
Zelf deze lekkernij nog niet eerder gemaakt, wel het genoegen gehad om deze te proeven.
Mijn dubbelganger heeft een ruim jaar geleden eens pork belly burnt ends gemaakt, maar dan in de oven. Die waren al ontzettend lekker, dus van de barbecue kan niet vies zijn.
Ik heb het recept van Noskos gevolgd, grofweg de 3-2-1 methode.
Eerst het buikspek zonder zwoerd in stukken van c.a. 5 bij 5cm gesneden en in een zelf gemaakte rub gerold.
IMG_7227.jpeg

De rub is trouwens grotendeels gelijk aan de basisrub van wederom Noskos, maar ik had geen uienpoeder meer, en iets stevigere pit door verdubbeling van de cayennepeper.
Bovenstaande foto naar mijn dubbelganger gestuurd om te zie of hij het al herkende.
“Kan maar één ding zeggen: te weinig” kreeg ik terug.
F8BFFE41-DC92-4B3D-8A65-927848291F4F.jpeg

Barbecue op ongeveer 120 graden Celsius afgeregeld en een stuk appelhout zorgde voor een mooi rookpluimpje.
Na twee en een half uur zagen de blokjes er al mooi uit:
IMG_7230.jpeg

Nog wat meer ongezonde ingrediënten erbij, want het is toch al een aanslag op de calorieën teller 😉:
IMG_7231.jpeg

Twee uur afgedekt verder zijn de stukjes heerlijk mals:
IMG_7232.jpeg

De schaal schoongemaakt en daar barbecuesaus erbij voor de laatste etappe van 30min:
IMG_7233.jpeg

En daarna smullen maar:
IMG_7234.jpeg

Heerlijk buiten gegeten met dit lenteweer!
Onze peuter wou het nog niet eens proeven, maar papa en mama hebben gewoon te veel gesnoept van dit lekkers 🤤.
Redelijke portie inmiddels in de diepvries beland, dat wordt een lekker borrelhapje 👌🏻

• Leuk
Waarderingen: Noah
Lekker hoor! Dit moet ik ook maar eens gaan maken!

Koreaanse Pork Belly Burnt Ends, nee niks Koreaans en dus ook geen deelname voor de fotowedstrijd deze maand 😉.
De maand is nog jong! Burnt ends zien er nice uit.

Zalig makend en oogstrelend lekker.

Delicious :love:.
Misschien wel één van de gerechten waar je voor je gevoel veel tijd in stopt en die nóg sneller op zijn:unsure:

Terug
Bovenaan Onderaan