BasBQ
Beef en Steak

Pork Belly Burnt Ends

 

Revalk

Vuurmaker
Berichten
89
Een test run voor een van de hapjes van een tapas avondje binnenkort. Geen straf :).
Had een stuk buikspek van een kilo bij de Sligro gehaald. Helaas lag er alleen nog met huid. Dat was beste klus om dat er goed vanaf te krijgen. En zonde van je tijd ook.
En de stukjes waren daarom ook niet allemaal even groot en soms misvormd.
Het stuk wat ik voor de tapas avond nodig heb is zojuist binnen gekomen. En is gelukkig zonder zwoerd.

De rub en bbq saus had ik nog over van pulled pork sessie van laatst. Dat was gebasseerd op het recept van Mele Best.
Temperatuur mooi tussen 120 en 130 graden weten te houden. Heb het geheel 2,5 uur laten roken. Daarna ingepakt 2 uur laten stomen. Daarna iets te lang met de saus laten karameliseren. Maar het resultaat was er niet minder om. Heerlijk boterzacht van binnen.
Geslaagd en dit mag mee naar de tapas avond samen met een partij Moinkballs.


WhatsApp Image 2023-12-10 at 17.07.46.jpeg

WhatsApp Image 2023-12-10 at 17.07.47 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-12-10 at 17.07.46 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-12-12 at 20.26.30.jpeg

WhatsApp Image 2023-12-12 at 20.26.32.jpeg
 
Ziet er heerlijk uit. Water loopt in de mond. Als de huid eraf halen zoveel werk is, was deze lekker krokant maken geen optie?
 
Ziet er lekker uit ja, maar van de huid had ik kaantjes gemaakt. 😋😋
 
Heb zelf eens pork belly burnt ends gemaakt. Op zich viel het nog mee, maar veel te veel vet. Had het ergens besteld en dan zie je het pas bij het uitpakken, maar er zaten nauwelijks stukjes vlees tussen. sommigen vinden dat vet mss lekker, maar het was bijna jelly pudding :D Ik ga wel nog eens een poging wagen als ik ergens een buikspek zie liggen en deze kan inspecteren op de verhouding vlees/vet.
 
Ziet er mooi uit,
Heb je ook nog een foto van het gerecht op de BBQ, dat rooster kan net zo goed uit de oven komen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan