BasBQ
Beef en Steak

Pompoen met kippenpoten

 
 

Masod-X

Kooltjesharker
Berichten
118
De Grill Guru bij de magazijnsale van HarlemBBQ/200Fahrenheit gekocht, maar deze stond bij een gebrek aan een firebox een aantal weken mooi te zijn in de tuin.
Firebox binnen (2 ondertussen) en dus mocht de bbq aan! Nog even rustig aan doen met de temperatuur, dus de eerste avond burgers gemaakt na een paar uur inbranden en de tweede avond pompoen en kippenpoten.



WhatsApp Image 2022-10-25 at 19.55.21.jpeg
WhatsApp Image 2022-10-25 at 19.48.32 (3).jpeg


Eerst indirect gegaard op 150 graden en aan het eind nog een kleurtje gegeven op 200 graden direct.
De kippenpoten waren onwijs sappig, deden niet onder aan de kippendijen van de week ervoor.
De pompoen was aardig. Recept van Culy (mag ik een link plaatsen? gebruikt en de smaken waren mooi complementair aan elkaar.
WhatsApp Image 2022-10-25 at 19.48.32 (2).jpeg
WhatsApp Image 2022-10-25 at 19.48.32 (1).jpeg
WhatsApp Image 2022-10-25 at 19.48.32.jpeg

Voor de burrata heb ik buffelmozarella gebruikt en dat zou ik de volgende keer niet weer doen. Ik denk dat de zachtere smaak van burrata beter zou passen.
De pesto ook niet zelf gemaakt (gevalletje corona en quarantaine) en dat zou ik de volgende keer dus wel doen.
De gebruikte pompoen van de plaatselijke boer bleek een spaghettipompoen te zijn. Niet helemaal geschikt voor deze doeleinden, maar de smaak is er niet minder om. Meteen een nieuw project in gedachten met een gevulde spaghettipompoen om een pasta te maken!

Al met al een leuke eerste start met de grill guru. Lekker om een stuk meer ruimte te hebben tov de 33cm die ik eerst had. Veel ruimte voor verbetering, maar dat maakt het ook zo leuk. Gelijk nieuwe kolen besteld en volgend weekend gaat ie weer aan!
 
Dat ziet er goed uit! Had graag geproefd.
 
Niets mis mee. Ik schuifmvolgende keer wel aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan