BasBQ
Beef en Steak

Plancha & Combinatie plancha-grill Weber 57cm

 

Scoozy

Kooltjesharker
Berichten
205
Hey Q'ers

Ik krijg steeds meer vragen over de 2 platen die ik laten maken heb en daarom zet ik hier een draadje met de uitleg ;)
Had deze platen al zien langskomen op US bbq groepen en worden daar gemaakt door Hunsaker aan 40$ in 3mm dik staalplaat dus ik heb ze in 5mm plaat laten maken om zeker te zijn dat ze niet warpen en dit doen ze niet zelfs niet op 3mm volgens de gebruikers over de plas.RVS is geen optie omdat deze zeker gaat kromtrekken of je moet redelijk dik gaan in plaat en dan loopt de prijs natuurlijk hoog op + de machine heeft dit ook niet zo graag vertelde de metaalbewerker mij ;)
Heb deze zelf getekend en dan laten omzetten in DXF bestand bij de metaalbewerker in de buurt die er dan met de plasma cnc machine de 2 platen heeft uitgesneden.
zitten nog wat schoonheidsfoutjes in maar voldoen voor mij goed geeft geen invloed op het klaarmaken van de gerechten enkel als esthetisch opzicht dus maakt niet echt uit is voor eigen gebruik :p
De 2de plaat 2/3 plancha en 1/3 grill heb ik gemaakt speciaal om met de SNS te gebruiken deze komt mooi overeen dus tijd zal uitwijzen of dit een goed idee was....
387C04AF-101E-448E-A2C9-D818AFB3BB61.jpg
 
Mooi gemaakt. Hier ga je vast veel plezier aan beleven.
 
interessant, kun je ongeveer aangeven wat het budget moet zijn voor zo iets
Ik heb 50€ per plaat betaald. plaat van 60x60 in 5mm dikte weegt al snel 12kg afgewerkt weegt de plaat ongeveer 8 en 9 kg prijs word bepaald door de duur dat de cnc machine aan het werk is dus en heeft mijn tekening ook nog moeten aanpassen naar een betand dat te gebruiken was voor de machine.
 
Laatst bewerkt:
Heb ook van dit soort platen laten maken voor mijn braai. 1 helemaal dicht (plancha) en 1 met roosterpatroon en gat voor mn wok.

Heb toen gekozen voor 6mm rvs.
 
Mijn ‘plaatjes’ :)

A3D0366E-E7DB-45AE-B8B8-40823C524436.jpeg

8DEC9336-A496-4269-8F21-D36CE0C72649.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan