bruno_p_g_g
Sprokkelaar
Wat is de reden om in een kamado de pizzasteen indirect te warmen ?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Of de steen zegt pang.Stijn zei:wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
Stijn zei:pizzasteen en plate setter zijn toch het zelfde materiaal...
Je zwarte bodem komt van te lang, op een hete steen.Stijn zei:wordt anders te snel warm en dan heb je een zwarte bodem.
Stijn zei:Als je geen plate setter zou gebruiken gaat je steen veel sneller opwarmen door de directe hitte.
ter info: Mijn steentje is dikker als de platesetter.
Is die plaat niet om je pizza op te maken en dan zo makkelijk op de steen kunt schuiven. Dus een soort veredelde pizzaschep.Gasburner zei:Gisteren voor vaderdag een pizzasteen gekregen, met een metalen plaat erbij. Is die plaat ergens voor nodig? Ik dacht dat de bedoeling van de steen is om het vocht uit
het deeg te halen (daarom is de steen porreus, toch?) Als de metalen plaat tussen de pizza en de steen ligt, kan het vocht er aan de onderkant niet meer uit, lijkt mij
en is het hetzelfde als een pizza in een reguliere oven bakken of vergis ik mij?
Die metalen plaat (bij weber pizzasteen) is voor het grillen van groente of vlees en kan als bakplaat worden gebruikt. Die heb je bij het bakken van pizza's niet nodig.Gasburner zei:Gisteren voor vaderdag een pizzasteen gekregen, met een metalen plaat erbij. Is die plaat ergens voor nodig? Ik dacht dat de bedoeling van de steen is om het vocht uit
het deeg te halen (daarom is de steen porreus, toch?) Als de metalen plaat tussen de pizza en de steen ligt, kan het vocht er aan de onderkant niet meer uit, lijkt mij
en is het hetzelfde als een pizza in een reguliere oven bakken of vergis ik mij?